728 x 90

بحرانهاى اجتماعى,اخبار آفریقا,

طی دو روز گذشته ۱۱۰تن در سومالی به‌دلیل خشکسالی جان باختند

-

خشکسالی در سومالی
خشکسالی در سومالی
آسوشیتدپرس روز شنبه 14 اسفند 95 گزارش داد طی دو روز گذشته 110تن از ساکنان سومالی تنها در یک منطقه به‌دلیل خشکسالی جان باختند.

بنا‌ به این گزارش نخست‌وزیر سومالی، پس از ملاقات با «کمیته ملی خشکسالی در سومالی» گفت به‌دنبال خشکسالی شدید در منطقه اداری «بای» در جنوب غربی سومالی، طی ۴۸ ساعت اخیر ۱۱۰ نفر در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند.

محمد عبدالله محمد فرماجو، رئیس جمهوری سومالی سه‌شنبه گذشته با صدور بیانیه‌یی، خشکسالی در برخی مناطق کشور را یک «فاجعه ملی» خواند و تأکید کرد که اعلام این وضعیت به‌منظور تعامل با وضعیت اضطراری انسانی در تمامی مناطقی که از خشکسالی زیان دیده‌اند، صورت می‌گیرد.

سازمان ملل‌متحد تخمین زده است که به‌دنبال این خشکسالی پنج میلیون نفر در سومالی به کمک نیاز خواهند داشت. این در حالی است که همچنین هشدارهایی مبنی بر بروز یک قحطی شدید در کشور صادر شده است.

سومالی یکی از چهار منطقه در دنیا است که به گفته آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد، نیاز به ۴.۴ میلیارد دلار بودجه برای جلوگیری از فاجعه انسانی ناشی از قحطی و گرسنگی دارد.

سه منطقه دیگر شامل شمال شرقی نیجریه، سودان جنوبی، و یمن می‌شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/850a2670-c56c-4872-944b-3011727b2101"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات