728 x 90

شقه دروني رژيم,

مهاجرانی، چماقدار دیروز، امروز چه می‌گوید؟

-

عطاالله مهاجرانی وزیر تبلیغات رژیم ضدبشری در دولت خاتمی شیاد
عطاالله مهاجرانی وزیر تبلیغات رژیم ضدبشری در دولت خاتمی شیاد
جناب مهاجرانی، امروز وقتیکه طرح به اصطلاح امنیت اجتماعی احمدی‌نژاد را می‌بینم، آنچه به‌خاطرم متبادر می‌شود تصویر چماق به دست شما در دهه شصت است

از میان وبلاگها
وبلاگ دانا:
چه روزگاریست که باید به حکم بردباری، چهره‌هایی را تحمل کنیم که شالوده لمپنیسم و چماقداری را خودشان ریختند. چه روزگاری است که باید خطابه‌های عده‌ای را مستمع باشیم که اگر امروز آتشی زبانه کش بر خانه مستولی است، برافروزاننده هم آنان بودند. چه روزگاری که باید تاب گزافه‌گویی افرادی را بیاوریم که اگر امروز می‌بینیم پس از گذشت سی سال جراحاتی بر پیکر نحیف آزادی نمایان است، هم آنان بودند که سرمست از قدرت، دشنه بر کف بر او هجوم می‌بردند. نیش دشنۀ آنان کم نبود، زخم زبان را نیز بدان افزودند. عجب روزگاریست که افرادی برای ما از آزادی بیان سخن میرانند که پیشتر زمانی دختران و زنان را به بهانه‌هایی هم‌چون به‌زعم خودشان بدحجابی در کوی و برزن مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند، وحشیانه به اجتماعات هجوم می‌بردند و هر صدای مخالفی را در گلو خفه می‌کردند.

جناب مهاجرانی؛ امروز وقتیکه طرح به اصطلاح امنیت اجتماعی احمدی‌نژاد را می‌بینم، آنچه به‌خاطرم متبادر می‌شود تصویر چماق به دست شما در دهه شصت است. دیروز در وطن مجری احکام خمینی بودید و امروز دریغ از ذره‌ای وجدان به عذاب آمده، در فرنگستان نشسته و حکم ارتداد میدهید! اما نیک بدانید که اگر امروز تعیین کننده شما بودید و نیز شرط تعلق به جنبش سبز حب خمینی بود، ذره‌ای تردید به خود راه نمی‌دادم و فی‌الحال رسماًًًًًً اعلام می‌کردم که از جنبش سبز خارج شدم. چرا که اگر ملتی به‌پاخاست، برای فرو ریختن بنای استبدادی بود که زمانی خمینی پایه ریزش بود و هم‌چون شمایانی پاسبانان این اَرگ شوم.

عطاالله مهاجرانی در فرنگ چه می‌گوید؟

کیهان لندن فروردین ۸۹ ـ عطاالله مهاجرانی: جنبش سبز خواهان حفظ ولایت‌فقیه است!
در صورت حمله به ایران همه ما در کنار احمدی‌نژاد خواهیم ایستاد


سید عطاء الله مهاجرانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت خاتمی که در لندن زندگی می‌کند و خود را یکی از سخنگویان جنبش سبز در خارج از کشور و یکی از اعضای اتاق فکر این جنبش به حساب می‌آورد، در گفت وگو با هفته‌نامه لبنانی ”الوطن العربی“ از جمله گفت:

زمانی که آیت‌الله خمینی به ترکیه رفت و پس از آن عازم عراق شد، جنبش وی روندی نایکدست داشت و توام با فراز و فرودهایی بود. این سیر نایکدست بودن اعتراضات در واقع سرشت همه انقلابات است. البته باید در این جا تاکید کنم که انقلاب سبز، انقلاب نیست بلکه جنبش اصلاحات است. ما خواهان تغییر و دگرگونی قانون اساسی و حکومت نیستیم بلکه خواهان اصلاح این دو هستیم.
جنبش سبز خواهان تغییر و درعین حال حفظ ولایت‌فقیه است. اما ولی‌فقیه باید در مقابل مجلس خبرگان پاسخگو باشد. ما معتقدیم که خامنه‌ای باید حساب پس دهد، زیرا در غیراین صورت خود را فراتر از مسایل جاری قرار می هد. لازم است که وی در مورد تمام تصمیماتی که اتخاذ می‌کند پاسخ دهد.
شعار عزل خامنه‌ای شعار نیروهای مسلمان جنبش سبز نیست بلکه این شعار عمدتا از طرف نیروهای رادیکال و بعضی نیروهای حاشیه جنبش سبز مانند سلطنت طلبان، مارکسیستها و مجاهدین خلق مطرح می‌شود.
خواست برکناری خامنه‌ای، خواست بعضی نیروهای رادیکال است. رهبران جنبش سبز مانند موسوی و کروبی خواهان برکناری آیت‌الله خامنه‌ای نیستند.
تغییر بر بنیان قانون اساسی امکان پذیر است. به‌طور مثال وقتی از آزادی صحبت می‌کنیم، این امر با استناد به قانون اساسی امکان پذیر است. مثلاًًًًًً حق تظاهرات در قانون اساسی درج شده است. از این‌رو، خواسته‌های جنبش سبز در چارچوب و برپایه قانون اساسی است.

ولی ما به اعتراضات خود بر علیه احمدی‌نژاد ادامه خواهیم داد، زیرا بر این باوریم که ریاست جمهوری وی فاقد مشروعیت قانونی ست. از این‌رو، لازم است که برکناری وی را مطالبه و همواره بر آن تاکید کنیم.

به اعتقاد من نه آمریکا و نه اسراییل به ایران حمله نخواهند کرد. حمله به ایران بسیار دشوار است. آمریکا در افغانستان و پاکستان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست. از این‌رو، برای آمریکایی‌ها بسیار دشوار است که در منطقه خاورمیانه جنگ جدیدی را آغاز کنند. از آن گذشته، حمله به ایران تنها به سود نظام است و موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی و تضعیف جنبش سبز خواهد شد.
من در ملاقاتهایی که در موسسه واشنگتن با آمریکایی‌ها داشتم به آنها گفتم که در صورت حمله به ایران، همه ما در کنار احمدی‌نژاد خواهیم ایستاد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/244ebe5b-1a22-45da-a55f-baf8d3a0b1a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات