728 x 90

اعتراضات دانشجویان,

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علامه نسبت به تفکیک جنسیتی + عکس

-

تجمع دانشجویان دانشگاه ادبیات علامه علیه تفکیک جنسیتی
تجمع دانشجویان دانشگاه ادبیات علامه علیه تفکیک جنسیتی
روز شنبه ۱۴اسفند ۹۵، دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه علامه در اعتراض به تفکیک در ورودی، برخورد نامناسب و غیرقانونی مزدوران حراست دست به تجمع اعتراضی زدند آنها در رابطه با همین تجمع بیانیه‌یی صادر کردند.

در بخشی از اطلاعیه دانشجویان آمده است:
«یک یا چند کارمند خانم هر روز با زبانی آخته و چشمانی جستجوگر در «اتاق وحشت» دانشجو را از میان خود می‌گذرانند و به‌جای مشت و لگد، با توهین، کنایه و تحقیر، شخصیت، غرور و شأن انسانی او را زیر سؤال می‌برند. نازی‌ها برای کشتار یهودیان آنها را به اتاق گاز می‌فرستادند و ظرف چند دقیقه تا چند ساعت جانشان را می‌گرفتند؛ اما ایادی اتاق وحشت هر روز و هر روز بخشی از کرامت و انسانیت دانشجو را لگدمال می‌کنند! افراد بی‌شماری به‌نحوه‌ی کار نازی‌ها خرده گرفتند و اعتراض کردند چون مرگ انسانیت را شاهد بودند. آیا امروز نباید به این رفتار زشت دانشگاه علامه طباطبایی اعتراض کرد؟ آیا اینان روزانه و با جیره‌بندی مخصوص، انسانیت را لگدمال نمی‌کنند؟ باشد که کسانی که با دست‌وپا و دندان میزهایشان را نگه‌داشته‌اند ذره‌ای، فقط ذره‌یی شرم کنند.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «وقتی عبارت «تحت تعقیب» را می‌شنویم در ذهن همه ما تصویر افراد جنایتکار نقش می‌بندد، کسانی که شاید قتل یا دزدی مسلحانه انجام داده باشند اما در میان مسئولان دانشگاه علامه طباطبایی این عبارت شامل حال تمامی دانشجویان، مخصوصاً دانشجویان دختر، می‌شود. اینان وقیحانه دانشجو را خارج از محیط دانشگاه رصد می‌کنند؛ چه در فضای واقعی چه در فضای مجازی. در ذهنشان همه مجرمی خطرناک هستند! در حالی‌که هیچ قانونی این اجازه را به آنها نمی‌دهد! حال ملاک این رفتار زشتشان چیست؟ مشخص نیست! البته از افرادی که به هر طریقی خواهان حفظ میزهایشان هستند، بیش از این هم انتظار نمی‌رود!»

دانشجویان دانشگاه ادبیات علامه ضمن محکوم کردن فضای سرکوبگرانه رژیم به‌خصوص در مورد دختران دانشجو، در اطلاعیه خود نوشتند: «امروز ۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ما دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی هشدار می‌دهیم این رویه غیرانسانی را نمی‌پذیریم و در برابر رفتار زشت شما سکوت نخواهیم کرد. اعلام می‌کنیم که اتاق وحشت شما را به‌رسمیت نمی‌شناسیم و از امروز با آن به مقابله برخاسته‌ایم و از حق قانونی خود کوتاه نمی‌آییم. در صورت ادامه قانون‌شکنی مسئولان در فضای واقعی و مجازی ترسی به خود راه نمی‌دهیم و با اراده‌ای آهنین به مبارزه با هر گونه رفتار غیراخلاقی و غیرقانونی برمی‌خیزیم.

ما ریشه این مسائل را در تبعیض جنسیتی می‌دانیم. تبعیضی که حتی شامل ورود و خروج به یک فضای دانشگاهی هم می‌شود! هشدار می‌دهیم که در صورت ادامه این روند مصمم‌تر از گذشته با این تبعیض مقابله خواهیم کرد و تا هنگامی‌که دانشگاه قانون‌شکنی می‌کند در برابرش ذره‌یی پا پس نمی‌کشیم.»

دانشجویان دانشگاه ادبیات علامه ضمن هشدار به مزدوران رژیم در اطلاعیه‌شان تأکید کردند: «برای ثبت در تاریخ، امروز ۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ما دانشجویان دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی وظیفه خود دانستیم که در دفاع از انسانیت و کرامت انسانی ـ دانشجویی فریاد اعتراض بلند کنیم و هشدار دهیم تا آیندگان ما را خفتگان وقت یکدلی و همبستگی ندانند و بدانند ما به این سخن احمد شاملو ایمان داریم: انسان دشواری وظیفه است.»

 تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علامه نسبت به تفکیک جنسیتی

 تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علامه نسبت به تفکیک جنسیتی

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علامه نسبت به تفکیک جنسیتی

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علامه نسبت به تفکیک جنسیتی

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علامه نسبت به تفکیک جنسیتی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a69d09a9-2990-4ec3-b15b-d0cca2cfe3b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات