728 x 90

اسحاق جهانگیری: چند ده میلیارد دلار به غارت رفته است

در آستانه نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری ارتجاع، جنگ قدرت و غارت در میان باندهای حکومتی بالا گرفته و معاون اول آخوند روحانی در اعتراف دیگری به ابعاد دزدیهای حکومتی، به چپاول چند ده میلیارد دلار، اعتراف کرد.

همزمان با تشدید انزوای جهانی و منطقه‌یی رژیم و تشدید تخاصمات باندی بر سر قبضه کرسی ریاست جمهوری، بحران درونی رژیم هم با فاش گوییهای باندها علیه هم بر سر ابعاد تازه‌یی از فساد نجومی و غارت اموال مردم ایران تشدید شده است..

جالب این جاست که این اعترافها توسط بالاترین مهره‌های دولت و حاکمیت آخوندی صورت می‌گیرد. به‌عنوان نمونه اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی می‌گوید: چند ده میلیارد دلار به غارت رفته است. وی ابتدا با اشاره به دولت پاسدار احمدی‌نژاد می‌گوید: نظام بانکی در دولت قبل به قلک دولت و رئیس‌جمهور تبدیل شده بود. س‍پس با اشاره به پارس جنوبی که در انحصار باندهای وابسته به سرکردگان س‍پاه پاسداران است می‌افزاید: «در این پروژه در مقطعی چهار مقام ارشد تصمیم گرفتند یک‌ میلیارد و ٨٠٠‌میلیون دلار پول این مملکت را به آقایی بدهند تا حق‌الزحمه پیمانکاران پارس جنوبی را پرداخت کند و این آقا آن پول را در حساب بانکی خود می‌گذارد و تنها ٦٠٠‌میلیون‌ دلار آن را پرداخت می‌کند و مابقی نزد او می‌ماند».

یک مهرهٴ دیگر نظام (علی مطهری)، نایب رئیس مجلس ارتجاع است که با اعتراف به ابعاد نجومی اختلاس و غارت توسط دولت احمدی‌نژاد، قضاییهٴ رژیم را هم شریک این غارتگری قلمداد کرد و گفت به نظر من دستگاه قضایی در برخورد با این تخلفات کوتاهی کرده است.

تاجگردون عضو مجلس ارتجاع در مورد تخلفات نفتی باند احمدی‌نژاد گفت: ارقام به 27هزار میلیارد می‌رسید.

در مقابل در رسانه‌های باند خامنه‌ای به گوشه‌هایی از فساد باند رفسنجانی – روحانی اشاره شده است.

روزنامه حکومتی وطن امروز با اشاره به دجالیتهای حسن روحانی نوشته است: «رحمانیت» متجلی در «اسلام علی» بود؛ پزش را نجومی‌بگیرها می‌دهند! همانها که حق ملت را ذیل حقوق خود تعریف می‌کنند! بی‌خود نیست که حقوق خوانده‌اند! و بی‌خود نیست که کربلا را درس مذاکره می‌خوانند!

‍پاسدار رستم قاسمی عضو مجلس ارتجاع و وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد با اشاره کلی به حجم چ‍پاولها در دولت روحانی گفت: امروز آقایان می‌گویند که دولت تعهدات خود را به مردم انجام داده است، اگر این‌گونه است پس چرا هنوز مردم نیازمند به یارانه 45هزارتومانی هستند؟ چه کسی باید شرمنده این لشکر بیکار جوانان تحصیل‌کرده باشد؟

پاسدار حسن عباسی برای حمله به باند روحانی، به فراگیر بودن فساد در نظام ولایت اعتراف کرد و گفت: اشرافی‌گری در درون نظام ریشه دوانده و فساد درون لایه‌های سیستم نهادینه شده است.

آخوند مجتهد شبستری نماینده خامنه‌ای در تبریز از آثار اجتماعی فساد نهادینه در نظام یاد کرد و گفت: عده‌یی به نان شب محتاج‌اند و عده‌یی هم زندگی ‌اشرافی و تجملاتی دارند و این اسباب رنج همه است.

‍و بالاخره پاسدار رضایی، سرکرده اسبق پاسدران هم با ابراز وحشت از پیامدهای گستردگی فساد گفت: «در داخل کشور ناکارآمدی، فساد و انحرافات مانند یک بمب عمل می‌کنند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b91a975e-c8bb-441f-b2ea-ce8135273abc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات