728 x 90

جزییات جدیدی از ترور کیم جونگ نام

کیم جونگ نام برادر ناتنی رئیس حکومت کره شمالی
کیم جونگ نام برادر ناتنی رئیس حکومت کره شمالی
وزیر بهداشت مالزی می‌گوید میزان سمی که برای کشتن حکومت کرکیم جونگ نام برادر ناتنی رئیس کره شمالی استفاده شد، به قدری زیاد بود که او در عرض ’پانزده تا بیست دقیقه جان خود را از دست داد.’

وزیر بهداشت مالزی روز سه‌شنبه 10اسفند 95 اعلام کرد: «کیم جونگ نام» با ’درد’ و ’فلج بسیار شدید’ جان داد و سم وی ایکس VX که برای کشتن او به کار رفت پادزهری نداشت: ’فقط ده میلی گرم VX برای این‌که جذب بدن و سبب مرگ شود کافی است بنابراین به تصور من مقدار سمی که وارد بدن او شده بیش از این بوده است. مقدار سم به قدری زیاد بود و بقدری سریع در تمام بدنش تاثیر کرد که باید قلب و ریه و همه چیز را مسموم کرده باشد.’

VX که کشنده‌ترین سلاح شیمیایی است و در رده سلاحهای ممنوعه کشتار جمعی طبقه‌بندی شده از راه پوست یا تنفس جذب می‌شود و به سیستم اعصاب حمله‌ور می‌شود. فقط دولتها قادر به تولید این ماده هستند.

این سم کشنده‌ترین سم شناخته‌شده اعصاب است که فقط ده میلی‌گرم آن برای کشتن فرد کافی است. اگر سم از راه تنفس وارد بدن شود بین سی تا پنجاه دقیقه بعد فرد جان خواهد داد.

تصاویر دوربین‌ها نشان می‌دهد که زنی از پشت به کیم جونگ نام نزدیک می‌شود و چیزی را به‌صورت او می‌مالد. پلیس مالزی می‌گوید این زن که یک زن ویتنامی است بعد از این کار دست‌هایش را در دستشویی فرودگاه شسته و بعد به سرعت با تاکسی از فرودگاه خارج شده است. این زن در ویتنام خواننده و مانکن بوده است. او چند روز پیش از سوءقصد عکسی از خود را با همان تی‌شرتی که در روز حمله به تن داشت در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود. کیم جونگ نام پس از این اتفاق به سراغ مأموران فرودگاه می‌رود و می‌گوید زنی ماده‌ای را به‌صورتش پاشیده است. یک زن اهل اندونزی هم در این ترور شرکت داشته است. پلیس مالزی هر دو زن را دستگیر کرده است.

پلیس مالزی می‌گوید این دو زن برای این کار آموزش دیده و تمرین کرده بودند و می‌دانستند که باید بلافاصله بعد از آن دست خود را بشویند.

برخی کارشناسان می‌گویند هر یک از دو زن بخشی از ماده سمی را به‌صورت کیم جونگ نام مالیده‌اند. هر یک از دو جزء به تنهایی سمی نبوده ‌اما ترکیب آنها روی صورت کیم جونگ نام باعث تشکیل VX شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/22b3152c-fc97-47ae-8210-53687ade5958"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات