728 x 90

سوريه,

اپوزیسیون سوریه: باید به تروریسم رژیم ایران در سوریه پایان داد

-

دکتر نصر الحریری
دکتر نصر الحریری
اکنون به ژنو می‌رویم جایی که مذاکرات، برای انتقال سیاسی قدرت در سوریه قرار است ادامه پیدا کند. اما مذاکرات تاکنون سیر طبیعی خود را نداشته و رژیم اسد به همراه رژیم ایران در تلاش برای شکست آن هستند. دکتر نصر الحریری رئیس هیأت اپوزیسیون سوریه در این باره در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت:
دکتر نصر الحریری:
رژیم اسد تلاش می‌کند، مذاکرات را به شکست بکشاند. ما به خلقمان و به شما که در این‌جا حضور دارید، تعهد می‌دهیم که ما این روند سیاسی را ادامه دهیم و تلاش کنیم به خواسته‌هایمان برسیم. ما به هیچ تلاشی اجازه نخواهیم داد که این پروسه را تخریب کند و در جریان آن به هدفش برسد. یادآوری می‌کنم که ما اولین کسی بودیم که با تروریسم واقعی در سوریه جنگیدیم و به این کار هم ادامه خواهیم داد. الآن عمر ائتلاف بین‌المللی به سال می‌رسد اما مطلقاً امکان ندارد که به‌طور فعال و واقعی با تروریسم مبارزه کرد مگر این‌که دو چیز محقق شود: اولاً انتقال سیاسی عادلانه در سوریه، ثانیا نقطه پایان به نقش رژیم مرتد ایران گذاشته شود.

آیا کشورهای اتحادیه اروپا امروز که دوستی و حمایت خود را از خواستهای مردم سوریه اعلام کرده‌اند، از تروریسم حمایت می‌کنند یا رژیم ایران؟ که دهها هزار شبه‌نظامی در سوریه و در جاهای دیگر گسترش داده و کارهای جنایتکارانه که تمامی سازمانهای بین‌المللی نیز شاهد آن هستند، انجام می‌دهد. بنابراین رژیم ایران، اصلی‌ترین حامی تروریسم است.

آیا زمان آن فرا نرسیده که رژیم اسد، هدف قرار دادن شهروندان را به‌عنوان بهانه‌ای برای بازیهای سیاسی و بهانه‌ای برای سد کردن بادهای تغییر در سوریه متوقف کند؟ من فکر می‌کنم کسی که این کارها را می‌کند، بسا بیشتر از دیگران بایستی به تروریسم توصیف شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/375a8176-aed4-41b8-93d3-718b24a32823"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات