728 x 90

سپاه پاسداران، گروگانگیری و تروریسم!

سپاه پاسداران مادر و الهام‌بخش همه یا اغلب گروه‌های تروریستی در کشورهای منطقه
سپاه پاسداران مادر و الهام‌بخش همه یا اغلب گروه‌های تروریستی در کشورهای منطقه
یکی از کارکردهای اصلی س‍پاه در صدور سیاست کشتار و ترور و باج‌خواهی که کمتر به آن پرداخته شده موضوع گروگانگیری است؛ سیاستی که در مسیر باج‌خواهی و حفظ حاکمیت به‌کار می‌برد. پای اصلی برای موجودیت رژیمی که از ابتدا روی دو پای سرکوب و تروریسم و صدور ارتجاع سوار بوده است، همانا همان سیاست ترور و صدور ارتجاع و باج‌خواهی است. بنابراین این رژیم بدون بحرانی بیرونی که سرپوش مسایل داخلی‌اش باشد نمی‌تواند سرپا بماند. یک روز جنگ، یک روز ترور، یک روز فتوای قتل و یک روز گروگانگیری و...

گروگانگیری روشی است که این رژیم پلید، از روز اول برای راهگشایی سیاسی و کسب امتیازهای گوناگون جهت رسیدن به اهداف استراتژیک استفاده می‌شد و می‌شود.

دهها و صدها نمونه آدم‌ربایی و قتل و کشتار در کشورهای مختلف و موضوعات لو رفته گروگانهای فرانسوی و آمریکایی در دهه 1360 گواه روشنی از همین ادعا است.

شنبه ۲۳ بهمن 95 در بیست و هفتمین قسمت یک برنامه تلویزیونی شبکه افق آخوندها به اسم «جهان آرا» یک تروریست شناخته شده لبنانی به اسم ”انیس نقاش“ اطلاعات و اعترافهای مهمی درباره تروریسم دولتی رژیم ایران و نقش محوری سپاه پاسداران بیان کرد. وی در این برنامه به صراحت گفت:
«فرانسوی‌ها رو توی لبنان ما گروگان گرفتیم و...» (1)

مجری برنامه در معرفی انیس نقاش که از یاران و همکاران نزدیک تروریست معروف عماد مغنیه ـحاج رضوان ـ بوده است می‌گوید:
«جناب آقای انیس نقاش را به‌عنوان تحلیل‌گر سیاسی معرفی کردیم، در حالی‌که برای رسانه‌های جهان، به‌خصوص رسانه‌های جهان عرب، چهره شناخته‌شده‌ای است و عملیات‌های بسیاری به‌پای ایشان نوشته شده است. بعضی‌ها کار ایشان بوده و بعضی‌ها هم به‌پای ایشان نوشته شده است که اگر یک جستجوی کوتاه در اینترنت انجام بدهید از کارهایی که به‌دست این شخصیت انجام شده، شگفت‌زده خواهید شد... همین آقای انیس نقاش سالیان درازی را با حاج رضوان بودند. کارهای زیادی کردند... شما از جمله معدود کسانی هستید که با حاج رضوان بودید و نه فقط بودن بزمی و دورهمی، بلکه در قالب مأموریتهایی که با حاج رضوان داشتید.» (2)

مجری این برنامه که سعید قاسمی و انیس نقاش را دعوت کرده تا با آب و تاب از عملیاتهای تروریستی و باجگیریها بگویند فردی است به نام یامین‌پور که به نظر می‌رسد دست کمی از قاسمی و نقاش ندارد وی در قسمت دیگری از مصاحبه برای آشنایی بیشتر بینندگان با نقاش می‌گوید:
«ایشان یک‌سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای یک عملیاتی برای به درک واصل‌کردن شاپور بختیار به پاریس می‌روند و هر چند در وهله اول این عملیات انجام نمی‌شود و متوقف می‌شود، ولی ایشان در فرانسه بازداشت می‌شوند و از ۱۹۸۰ میلادی تا ۱۹۹۰، ۱۰ سال در زندانهای فرانسه بودند.» (3)

ماجرای ترور ناموفق بختیار
این کار با مسئولیت محسن رفیق دوست اولین رئیس و مؤسس س‍پاه پاسدارن توسط انیس نقاش انجام شد. رفیق دوست در کتاب خاطراتش می‌نویسد:
«رفتم خدمت آیت‌الله محمدی گیلانی و گفتم گروهی داریم که می‌خواهیم آنها را بفرستیم تا بختیار را اعدام کنند. شما اجازه می‌دهید؟ گفت: بله من حکمش را می‌دهم؛ و نوشت: بختیار مهدورالدم است.» (4)

رفیق‌دوست می‌گوید بلافاصله یک تیم ۵نفری با مسولیت انیس نقاش ـمعروف به ابومازن ـ و نژاد تبریزی عازم می‌شوند تا در پوشش یک گروه خبرنگاری، سوژه را از پای درآورند اما از آنجا که هم‌زمان تیم دیگری هم به سر‍پرستی ابوالوفا وارد عمل شدند و پلیس فعال شد طرح شکست خورد و دوستان دستگیر شدند...

«ما و ابوشریف از هم خبر نداشتیم. ابومازن و تیمش همه کارها را آماده کرده بودند. اعدام انقلابی بختیار در پوشش خبرنگار یکی از مجلات معروف عربی بود. خبرنگار به سختی وقت ملاقات می‌گیرد تا مقدمات مصاحبه با بختیار را فراهم کند. او در همین جلسه اول راه ورود و خروج و وضعیت خانه را شناسایی می‌کند. در این فاصله، فرانسوی‌ها متوجه ورود گروهی از ایران می‌شوند. ابوالوفا لو می‌رود، اما آنها فرار می‌کنند. فرانسوی‌ها محافظ‌ها را بیشتر می‌کنند. به بختیار هم می‌گویند زنجیر پشت در را بیندازد. وقتی ابومازن و نژادتبریزی (مسوول اعدام) با مسلسل می‌روند، پلیس با آنها درگیر می‌شود. در این درگیری همه اعضای تیم دستگیر و سه نفر هم کشته می‌شوند. خانمی هم از اهالی آن ساختمان قطع نخاع می‌شود. طرح ما هم شکست می‌خورد.» (5)

نتیجه این‌که هر پنج نفر دستگیر شدند و همگی در دادگاه اعتراف کردند که از طرف رفیق‌دوست مأموریت داشتند بختیار را ترور کنند... سرانجام بعد از کلی بحث، ۳نفر به حبس ابد و ۲نفر به کمتر از ابد محکوم شدند اما قبل از 10سال همگی آزاد گشتند.

در اعترافهای رفیق‌دوست و دوستش انیس نقاش می‌بینیم که سربازان س‍یاه سپاه پاسداران در زندان هم به فکر عملیات تروریستی و درآمدهای کلان از عملیاتهای تروریستی بودند.

رفیق‌دوست می‌نویسد بعد از یک رشته عملیات و تهاجم به سفارتخانه فرانسه و ربودن هوا‍پیمای فرانسوی که توسط دوستان نقاش انجام شد دولت فرانسه برای نجات از بحران گروگانها و عملیاتها با طراح اصلی یعنی محسن رفیق‌دوست وارد مذاکره شدند و شرط آزادی گروگانها را آزادی انیس نقاش و ایجاد محدودیت برای مقاومت ایران اعلام کرد و بعد هم دیدیم که انیس نقاش تروریست معروف چگونه با سلام و صلوات و حلقه‌های گل و... وارد ایران شد و از شاهکارهای تروریستی‌اش داستانها گفت.

درآمد رسمی س‍پاه در گروگانگیری
حالا ببینیم انیس و مونس فرمانده سپاه در مصاحبه‌رسمی چند روز قبل در کنار پاسدار قاسمی، از دوران و شرایط زندانش چه می‌گوید:
«من در زندان فرانسه بودم و در بیروت عملیات انجام می‌دادند. چهار گروگان فرانسوی در لبنان گرفته بودند. من روزنامه می‌خواندم و نمی‌دانستم احتمالات درست است یا خیر. یک روز یک نفر از وزارت‌خارجه فرانسه پیش من آمد و گفت شما آدم انقلابی و سیاسی هستید. گفتم شما چه می‌خواهید؟ گفت من الآن اطلاعی ندارم گروگانهای ما زنده هستند یا مرده. من فوراً به توفیق خداوند مذاکره کردم، در حالی‌که هیچ اطلاعی از اوضاع نداشتم. گفت می‌شود؟ گفتم بله، البته با چند شرط. در زمان شاه یک میلیون دلار به فرانسه برای نیروی هسته‌یی دادید و بعد از انقلاب فرانسه و آلمان نیامدند و نه بوشهر را درست کردند و نه پول ایران را پس دادند. ایران به دادگاه بین‌المللی شکایت برد و... وقتی برای مذاکره پیش من آمدند، گفتم بند اول این است که این یک میلیون دلار باید به ایران برگردد، گفت چشم، گفت بعد چه؟ گفتم مسعود رجوی را از فرانسه اخراج کنید. گفت چشم. نشانشان دادم وقتی به من حمله می‌کنید من هم می‌توانم به شما حمله کنم. این شرط و چند شرط دیگر. یک معارض عراقی به بغداد فرستادید، صدام می‌خواهد او را اعدام کند. گفتم این جزو قوانین شماست که اگر کسی به کشور شما پناهنده شد نمی‌توانید او را به بغداد بفرستید تا اعدامش کند. گفت چشم. مشاور آقای میتران فوراً با یک هواپیمای خصوصی به بغداد رفت و با صدام حسین مذاکره کرد و این معارض عراقی را به پاریس برگرداند. من کجا بودم؟ در زندان! هیچ قدرتی هم نداشتم.

یامین‌پور [مجری برنامه] : «من این را به بینندگانی که نمی‌دانند آقای نقاش در فرانسه چه می‌کرد عرض کنم که ایشان یک‌سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای یک عملیاتی برای به درک واصل‌کردن شاپور بختیار به پاریس می‌روند و هر چند در وهله اول این عملیات انجام نمی‌شود و متوقف می‌شود، ولی ایشان در فرانسه بازداشت می‌شوند و از ۱۹۸۰ میلادی تا ۱۹۹۰، ۱۰ سال در زندانهای فرانسه بودند. این ماجرایی که تعریف می‌کنند طی این ۱۰ سال اتفاق افتاده است.» (6)

منظورش این است که «هر چند در وهله اول این عملیات انجام نشد و موقتا طرح متوقف شد» اما با همان باج یک میلون دلاری همین سربازان و س‍پاهیان قدس و... کار ناتمام انیس و رفیق‌دوست را با ترور بختیارـ تمام کردند...

او ندید می‌داند اگر کسی در لبنان ربوده شده کار همان دوستان س‍پاهی و همان یارانش در س‍پاه پاسداران است و هیچ نیازی به کنکاش و تلاش و پیگیری ندارد. از همان زندان وارد مذاکره می‌شود و قیمتش را می‌گوید...

همین یک فاکت و نمونه کافی است تا به عمق رذالت و جنایتهای سپاه پاسداران و زشتی مماشات و باج دهی مماشاتگران پی برد و به‌سادگی راز گروگانگیری و درآمدهای نجومی ولایت از دکان گروگانگیری را دریافت. درآمدهای کلان سیاسی و فرهنگی و اقتصادی که همه‌اش دوباره در یک سیکل بسته خرج همان اهداف تروریستی می‌شود.

سند رسمی انفجار و کشتار بیش از ۴۰۰ آمریکایی
رفیق‌دوست در همان زمان که وزیر س‍پاه پاسداران بود یک‌باره همه تعارفات را کنار گذاشت و به صراحت گفت: «در پیروزی انقلاب در لبنان و در خیلی از جاهای دنیا، آمریکا ضرب‌شست ما را بر پیکر منحوس خودش احساس می‌کند و می‌داند آن مواد منفجره‌یی که با آن ایدئولوژی ترکیب شد و در مقر تفنگدارهای دریایی چهارصد افسر و درجه‌دار و سرباز را یک مرتبه به جهنم فرستاد. هم تی.ان.تی آن مال ایران بود و هم ایدئولوژیش از ایران رفته بود.» (7)

انتقال گروگانها به ایران
کار به جایی رسید که برخی دی‍پلماتها را از بیروت و بغداد ربودند و رسماً برای بازجویی به تهران منتقل کردند. در تهران کارهای مقدماتی و در صورت نیاز بازجویی‌ها انجام می‌شد و پس از معامله و مماشات به کشور اصلی برمی‌گرداندند.

سال 2007 پیتر مور انگلیسی را همراه با 4نفر در بغداد به‌گروگان‌گرفتند و از مسیر قصرشیرین به تهران بردند و پس از معامله س‍پاه پاسداران و آزادی گروگان انگلیسی، موضوع نقش س‍پاه پاسداران و انتقال به ایران برملا شد:
«روزنامه گاردین در شماره امروز خود نوشت که سپاه پاسداران ایران در پشت ربودن پیتر مور گروگان انگلیسی آزاد شده و 4تن از محافظین شخصی وی که سال 2007 در عراق ربوده شده بودند، قرار داشته است. گاردین به‌نقل از یک عضو سابق سپاه پاسداران ایران نوشت که سپاه پاسداران ایران از طریق تیپ قدس فرماندهی عملیات ربودن 5 گروگان انگلیسی را در ساختمان وزارت دارایی برعهده داشته و گروگانها را یک روز بعد از ربودن از طریق شهر قصر شیرین به داخل ایران منتقل کرده‌اند. گاردین نوشت پیتر مور به این دلیل ربوده شد که در حال راه‌اندازی سیستم پی‌گیری اطلاعاتی در وزارت دارایی بودکه با استفاده از این سیستم می‌شد فهمید که چگونه کمکهای بین‌المللی که به نهادهای عراقی تقدیم می‌شود به دست نیروهای شبه‌نظامی وابسته به ایران می‌رسد. تاکنون جسد 3تن از گروگانها تحویل داده شده و یکی از آنها به نام پیتر مور آزاد شده و سرنوشت نفر چهارم که به احتمال زیاد او نیز به قتل رسیده مشخص نیست». (8)

این‌ها تنها مشتی از خروار قتل و کشتارهای بی‌رحمانه و رجزخوانی و قداره‌بندی علنی و آشکار سپاه پاسداران است که نه تنها منطقه که جهان را به چالش و تهدید کشیده است.

به‌راستی که اگر این ارگان رسمی دولتی که بیشترین آمار ترور و گروگانگیری و کشتارهای جمعی را در پرونده‌اش دارد در لیست تروریستی قرار نگیرد چه کسی در این لیست جا می‌گیرد؟ جریان مخوفی که به اعتراف بالاترین فرماندهانشان، مادر و الهام‌بخش همه یا اغلب گروه‌های تروریستی در لبنان و یمن و سوریه و عراق و عربستان و کشورهای اروپایی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cf4274cd-8d52-4ebd-acba-2e0d230c8881"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات