728 x 90

زجرکش کردن یک زندانی در زندان اردبیل

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
دژخیمان شقاوت‌پیشه رژیم آخوندی در زندان اردبیل، در یک جنایت تکاندهنده یک زندانی به نام «عباس علیپور» را در سرمای زمستان در حالی که پاهایش از زمین فاصله داشت، با زنجیر به دور میله پرچم در حیاط زندان بستند. این شکنجه سبعانه که در سرمای شدید چند شبانه روز ادامه یافت سرانجام در روز ۲۷ بهمن (۱۵ فوریه) به مرگ این زندانی منجر شد.

این شکنجه وحشیانه به یک روش جاری در زندانهای رژیم تبدیل شده است. پیش از این زندانی سیاسی تبعیدی بلوچ محمد صابر ملک‌ رئیسی به مدت ۱۴ ساعت با دست‌بند و پابند در حیاط این زندان به میله بسته شده بود.

زندانی سیاسی ارژنگ داوودی در روز ۲۱ بهمن طی نامه‌یی در این باره نوشت: «در زندان زابل... پس از کتک کاری و فحاشی به قصد تحقیر سر زندانی... را از ته می‌تراشند و بعد دست و پای او را محکم با زنجیر به‌ دور ستونی می‌بندند که در معرض دید همه زندانیان، زندانبان و نیز مسؤلان و سایر پرسنل آنجا باشد. سپس او را چند روز به همین وضعیت نگه می‌دارند به‌طوری‌که زندانی طی این مدت در اثر درد و رنج ناشی از انقباض عضلات از حال می‌رود».

مقاومت ایران از عموم مراجع بین‌المللی حقوق‌بشر به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر و گزارشگر ویژه ملل‌متحد در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران و گزارشگر شکنجه خواستار اقدامی عاجل برای مقابله با شکنجه در ایران و تشکیل یک هیأت حقیقت‌یاب برای تحقیق پیرامون وضعیت وخامت‌بار زندانها و زندانیان در سراسر ایران است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲ اسفند ۱۳۹۵ (۲۰ فوریه ۲۰۱۷)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e77774bb-b620-4906-88ee-7bba2a6fe7ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات