728 x 90

اخبار تركيه,

ترکیه طرح نظامی آزادسازی رقه ـ مرکز داعش ـ را به آمریکا ارائه داد

-

ژنرال جوزف دانفورد
ژنرال جوزف دانفورد
به نوشته روزنامه حریت در پایان سفر دو روزه ژنرال "جوزف دانفورد"، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا به ترکیه، اعلام شد که دولت ترکیه دو پیشنهاد را برای عملیات آزادسازی "رقه" به وی ارائه کرده است.
رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز جمعه ۱۷ فوریه، وارد ترکیه شد و بلافاصله در پایگاه نظامی آمریکا در "اینجرلیک" با همتای ترک خود دیدارکرد.

در پایان اولین دور دیدارها اعلام شد که رؤسای ستاد مشترک ارتش ترکیه و آمریکا بر تأمین امنیت منطقه و راههای مبارزه با داعش تأکید کردند.

به نوشته روزنامه "حریت"، چاپ آنکارا، در این دیدارها رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه دو پیشنهاد در مورد انجام عملیات نظامی برای بازپس‌گیری "رقه" و شکست نیروهای داعش در سوریه به ژنرال جوزف دانفورد ارائه کرده‌اند.

درطرح اول آمده است که نیروهای "ارتش آزادی سوریه" با حرکت از شهر مرزی "تل ابیض" وارد خاک سوریه شده و پیشروی خود را به سوی "رقه" ادامه می‌دهند.

طرح دوم بر این مبنا تهیه شده است که پس از عملیات پاک‌سازی منطقه "الباب"، نیروهای تُرک حاضر در"الباب" حرکت خود را به سوی "منبج" ادامه داده و از طریق "منبج" به سوی تصرف "رقه" حرکت کنند.

به نوشته روزنامه "حریت" طرح اول برای دولت آنکارا از ارجحیت برخوردار است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac5820bd-902d-4b73-bcc3-fb0e967662bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات