728 x 90

۴۰۰دشت ایران درگیر فرو نشست زمین هستند

فرو نشست زمین
فرو نشست زمین

خبرگزاری رسمی رژیم – ایرنا سه‌شنبه ۲۳ آبان به‌نقل از یک کارشناس حکومتی به‌نام مهدی زارع نوشت: ۴۰۰دشت ایران درگیر مسأله فرو نشست است و شواهدی از تحریک‌پذیری گسل‌ها و وقوع زلزله ناشی از تغییر اقلیم وجود دارد.

وی افزود: هم‌چنین در شهر اصفهان در منطقه استادیوم نقش جهان و فرودگاه، در تبریز به سمت فرودگاه و آذرشهر و دریاچه ارومیه و دشت‌های مهم استان کرمان دچار پدیده فرو نشست زمین هستند.

این کارشناس حکومتی گفت: سالانه ۲۰میلیارد متر‌مکعب آب از منابع طبیعی و آب‌های زیرزمینی برداشت می‌شود و اگر این روند ادامه یابد تا ۲۰سال آینده اثری از کشاورزی در اطراف رشته کوه زاگرس باقی نمی‌ماند.

مهدی زارع با اشاره به اثرات احتمالی فرو نشست بر رخدادهای لرزه‌ای گفت: حدود ۱۰ تا ۱۲سال قبل اطراف شمال شهر اصفهان دو زلزله رخ داد که باید بررسی شود؛ این دو رخداد لرزه‌ای تحت تأثیر حذف آب‌های زیر زمینی بوده است یا خیر؟

زارع با تأکید بر این‌که مسأله تحریک گسلها به‌دلیل حذف آبخوانها باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: سالانه ۲۰میلیارد متر‌مکعب آب از منابع طبیعی و آب‌های زیر زمینی برداشت می‌شود و اگر این روند ادامه یابد تا ۲۰سال آینده اثری از کشاورزی در اطراف رشته کوه زاگرس باقی نمی‌ماند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f4ebb388-1ae0-425c-a3fc-98415b7047d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات