728 x 90

اخبار لبنان,

پرونده ترور رفیق حریری و نقش حزب‌الله لبنان و رژیم اسد

-

نقش حزب الله در ترور رفیق حریری
نقش حزب الله در ترور رفیق حریری
12سال از ترور نخست‌وزیر پیشین لبنان گذشته است ولی هنوز ابعاد این ماجرا فاش نشده است. علت یک چیز بیشتر نیست، کارشکنی رژیم اسد، رژیم ایران و حزب‌الله که در مظان اتهام هستند.

در سال 2005 رفیق حریری توسط یک کامیون بمبگذاری شده پر از مواد منفجره در مرکز بیروت ترور شد.

این رویداد غافلگیر کننده تنها باعث خشم مردم لبنان نشد، بلکه تمامی جهان را شوکه کرد.

هر سال این داستان به صحنه رسانه‌ها می‌آید و بار دیگر این سؤال می‌شود که چه کسی حریری را کشت. دادگاهی ویژه این ترور را دنبال می‌کند.

بعد از ترور حریری لبنان از سازمان ملل‌متحد کمک خواست تا دست‌اندرکاران این ترور را پیدا کند. در آن روز نیز وضعیت لبنان مانند امروز بود.

لبنان به دو قسمت تقسیم شده، بخشی رژیم اسد را تأیید می‌کنند و بخشی با آن مخالفند. امری که نگذاشته است تا تحقیقی بی‌طرفانه در رابطه با این جنایت انجام شود و جنایتکاران به‌دست عدالت سپرده شوند.

بعد از ترور حریری لبنان شاهد سلسله ترورهایی بود که هدف آن سیاسیون و خبرنگاران مخالف رژیم اسد بودند.

به موازات این ترورها، عملیات ترور دیگری نیز وجود داشت که در آن تعدادی از شخصیتهای پشت پرده در ترور رفیق الحریری کشته شدند. کسانی چون سرهنگ محمد سلیمان، سرتیپ جامع جامع، سرتیپ رستم غزالی و عماد مغنیه یکی از سران شبه‌نظامیان حزب‌الله. این افراد همگی با رژیم اسد و حزب‌الله هم‌پیمان لبنانی او در ارتباط مستقیم بودند. این سناریو برای پاکسازی تمامی شاهدان و دست‌اندرکاران ترور بود.

دادگاه بین‌المللی که فعالیتش را در سال 2009 شروع کرد عناصر حزب‌الله را مستقیماً متهم کرد که در این ترور و طراحی آن دست داشته‌اند. ولی مقامات لبنانی در دستگیری هر یک از متهمین شکست خوردند چرا که این افراد توسط حزب‌الله که در داخل دولت لبنان دولتی ایجاد کرده‌اند حمایت می‌شوند. ولی دادگاه بین‌المللی به منطق این باندها که توسط حزب‌الله دنبال می‌شود تسلیم نشد بلکه چند ماه پیش همین دادگاه تصمیم گرفت که با استناد به اطلاعات جدیدی که به‌دست آورده مسئولیت ترور را به حسن نصرالله سرکرده شبه‌نظامیان حزب‌الله نسبت دهد، از جمله این اطلاعات جمع‌آوری شهادتهایی است که می‌گوید چند روز قبل از ترور حریری او را تهدید کرده بودند.

دلایل جدیدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد تروریستها دستورات خود را مستقیماً از شبه‌نظامیان حزب‌الله گرفته‌اند. شبه‌نظامیانی که تحت اوامر خامنه‌ای عمل می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d76fdb02-c61b-4d70-9dfe-536205f8a4f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات