728 x 90

گفتگوهای نخست‌وزیر ترکیه و معاون رئیس‌جمهور آمریکا و تأکید بر مبارزه با تروریسم

گفتگوهای نخست‌وزیر ترکیه و معاون رئیس‌جمهور آمریکا
گفتگوهای نخست‌وزیر ترکیه و معاون رئیس‌جمهور آمریکا
نخست وزیر ترکیه روز شنبه 30 در حاشیه پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان با مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

بنعلی یلدریم بر لزوم همکاری و هماهنگی دو کشور ترکیه و آمریکا به‌عنوان متحدان ریشه‌دار برای یافتن راه‌حلی پایدار برای بحران سوریه و پاکسازی منطقه از گروه‌های تروریستی تأکید کرد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز اعلام کرد که دولت جدید این کشور علاقمند به آغازی جدید در روابط با ترکیه است و برای افزایش مذاکرات با ترکیه در زمینه‌های مختلف از مبارزه با تروریسم گرفته تا همکاریهای منطقه اعلام آمادگی کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد: «در این دیدار روابط امنیتی و نظامی با آمریکا به‌صورت دوجانبه و در چارچوب ناتو مورد بررسی قرار گرفت. همچنین بر اهمیت همفکری در مبارزه با تروریسم و اقدامات مشترک در این زمینه تأکید شد».

این خبرگزاری افزود: «شایان ذکر است که این دیدار در ساختمان کومرتس‌بانک شهر مونیخ، بدون حضور رسانه‌ها انجام گرفت و به مدت 50دقیقه به طول انجامید. در این دیدار مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه - فکری ایشیک، وزیر دفاع - امید یالچین، قائم‌مقام وزارت‌خارجه و هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه نیز حضور داشتند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e302fab-1b7c-495b-8bbb-b141b3fcc5ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات