728 x 90

نیل گاردنر از مؤسسه هریتیج: نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران ضروری است

--
--
نیل گاردنر از مرکز پژوهشهای امنیتی در مؤسسه هریتیج بر ضرورت نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط دولت آمریکا تأکید می‌کند.

تلویزیون الجزیره 29بهمن 95: دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که مشغول بازنگری سیاست کلی در قبال رژیم ایران است، دنبال محدود کردن دخالت این رژیم در منطقه است. نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران یکی از اقدامهایی است که مورد بررسی است.

ده سال پیش دولت آمریکا سپاه قدس را که بخشی از سپاه پاسداران است نامگذاری تروریستی کرد، الآن دولت ترامپ می‌خواهد کل سپاه پاسداران را نامگذاری تروریستی کند می‌خواهیم بدانیم چرا؟ آمریکا از این تصمیم چه می‌خواهد؟

نیل گاردنر: در حال حاضر رویکرد دیگری در کاخ سفید وجود دارد و این رویکرد با رویکردی که در دوران اوباما وجود داشت تفاوت دارد. رویکرد واشینگتن در حال حاضر سختگیرانه‌تر از قبل است.

همان‌طوریکه ژنرال فلین گفت رژیم ایران تحت نظر است تا بفهمد وضعیت مانند زمان اوباما نیست و مجموعه‌ای از مجازاتهای جدیدی وجود دارد که علیه آن اعمال خواهد شد. سپاه پاسداران که فعالانه از تروریسم حمایت می‌کند و منافع آمریکا و هم‌پیمانانش را تهدید می‌کند توسط آمریکا هدف قرار خواهد گرفت. دلیل این هم مشروع است چرا که رژیم ایران به آزمایشهای موشکی ادامه می‌دهد.

این مجازاتها تاثیرات زیادی روی مقامها و نهادهایی که با آزمایشهای موشکی و سپاه پاسداران مرتبط هستند خواهد داشت. علاوه بر این در صورت نیاز آمریکا مجازاتهای اقتصادی‌اش را با حضور قدرتمند نظامی در منطقه حمایت خواهد کرد. آمریکا کاملاً آماده است که از منافعش در منطقه دفاع کند و هر گونه خصومتی را از طرف رژیم ایران متوقف کند. برخوردهای رژیم ایران غیرقابل‌قبول است و بسادگی باید گفت دولت جدید آمریکا هیچ نوع برخورد خصمانه‌ای از طرف رژیم ایران را تحمل نخواهد کرد. رژیم ایران باید خطرات ناشی از هر گونه عمل خصمانه را درک کند و بداند با پاسخی سنگین از طرف آمریکا روبه‌رو خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc5848e8-6427-4d31-805e-ce48480c9e26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات