728 x 90

رئیس بخش علوم سیاسی دانشگاه کویت: نباید به دخالتهای رژیم ایران در منطقه میدان داد

حشد الشعبی
حشد الشعبی
عبدالله شایجی رئیس بخش علوم سیاسی دانشگاه کویت به تلویزیون الجزیره گفت: دونالد ترامپ سیاست اوباما را که میدان دادن به رژیم ایران در عراق و سایر کشورهای منطقه بود مردود می‌داند.

تلویزیون الجزیره27بهمن 95
عبدالله شایجی رئیس بخش علوم سیاسی دانشگاه کویت: اظهارات سر انگشتان رژیم ایران در منطقه بسیار روشن است. حشدالشعبی طرح و برنامه‌های رژیم ایران را تحت پوشش مبارزه با داعش و بنیادگرایی اسلامی که با سیاستهای دولت اوباما همخوان بود پیش می‌برد. این چیزی است که دو سال پیش علی خامنه‌ای در نامه‌اش به اوباما بر آن تأکید کرده و همان‌طور که اوباما هم گفت ابتدا توافق اتمی را انجام می‌دهیم و بعد از آن سراغ هماهنگی و همکاری برای جنگ با داعش می‌رویم. ولی دونالد ترامپ این معادله را تغییر داد و به رژیم ایران و حشدالشعبی و شبه‌نظامیان این رژیم که افتخار می‌کنند کشورهای منطقه را از بغداد تا مدیترانه و یمن تصرف کرده‌اند اعتقاد ندارد.

حرفهای این شبه‌نظامیان هم تاریخش گذشته، آنها صحبت از مقاومت می‌کنند ولی کدام مقاومت؟ این شعارها که فایده‌ای ندارد. این‌که می‌گویند با کشتیهای جنگی آمریکایی در یمن می‌جنگند باید گفت 5هزار نظامی آمریکا در کشورشان عراق حضور دارند. اینها کارشناسان و مستشاران نظامی هستند که خدمات رسانی می‌کنند و با حکومت کشورشان همکاری می‌کنند. دونالد ترامپ به حیدر العبادی در تماسی که چند روز پیش داشت

گفت نیروهای بیشتری را به عراق خواهد فرستاد. اگر می‌خواهید مقاومت کنید با همان نیروهای آمریکایی که در عراق هستند یا در طول ساحل خلیج‌فارس هستند بجنگید نه در یمن. در واقع آمریکا در یمن کشتی جنگی ندارد. آمریکا تنها یک کشتی جنگی به‌نام کول دارد که القاعده را زده و هیچ‌یک از هم‌پیمانان رژیم ایران را نزده که در سال 2000 ناو شکن کول را مورد تهاجم قرار دادند و 17 ملوان را کشتند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae3d3a97-0370-47d5-9920-06b741106dbc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات