728 x 90

تشدید سرکوب ,

فشار دستگاه قضاییه رژیم به بازگشت رضا شهابی به زندان

-

رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران
رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه روز پنجشنبه 21بهمن طی اطلاعیه‌یی ضمن محکوم کردن اقدامات امنیتی و قضایی صورت گرفته علیه رضا شهابی عضو هیأت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خواهان آزادی بی‌قید و شرط ایشان و دیگر فعالان کارگری و همچنین خواستار لغو احکام صادره علیه دو تن دیگر از اعضای هیأت مدیره سندیکا، ابراهیم مددی و داود رضوی شد.

در قسمتی از این اطلاعیه آمده است: رضا شهابی از سوی دادستانی تهران برای بازگشت به زندان تحت فشار قرار گرفته است و این در حالی است که دوره‌ی حبس شهابی پایان یافته است.

رضا شهابی که در روز ۲۲ خرداد سال ۸۹ بازداشت و به شش سال زندان محکوم شده بود به‌دلیل ضرب ‌و شتم مأموران امنیتی در زمان بازداشت و بازجویی، در دوره محکومیت دو بار تحت عمل جراحی (گردن و کمر) قرار گرفت و به‌دلیل وضعیت جسمی بسیار وخیم، مسئولان قضایی با تاییدیه پزشکی قانونی و اخذ وثیقه سنگین با مرخصی استعلاجی نامبرده برای مدت باقی مانده حبس موافقت نموده بودند.

با وجود این‌که این کارگر زجر کشیده در تاریخ ۱۶/۲/۹۴ محکومیتش تمام شده و مقامهای قضایی پیش از این در مراجعات رضا شهابی به دادستانی به‌صورت شفاهی اعلام کرده بودند که محکومیت حبس شما پایان یافته است اما تا به امروز از استرداد وثیقه هم خودداری کرده‌اند. همچنین در همین رابطه رژیم ایران طی گزارشی به سازمان جهانی کار اعلام کرده که رضا شهابی از زندان آزاد و بازگشت بکار شده است در حالی که وی هنوز از کار اخراج و تحت فشار برای بازگشت به زندان است.

علی رغم این‌که شهابی هم‌چنان از عارضه گردن و کمر و بیماریهای مختلف ناشی از اعتصابات غذا در دوره محکومیت رنج می‌برد، دادستانی در ماههای اخیر طی تماسهای تلفنی با ایشان اعلام کرده که سه ماه از مرخصی مورد موافقت قرار نگرفته است و باید به زندان مراجعه نماید. همچنین دادستانی با اخطار کتبی و تماسهای تلفنی مکرر به وثیقه گذار از ایشان خواسته است که شهابی را تحویل زندان دهد در غیراینصورت وثیقه را ضبط خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2056e6fc-3c15-4702-b32f-9d14329ed346"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات