728 x 90

تأسیس مرکز بین‌المللی برای محاکمه جنایتکاران جنگی در سوریه

جنایات جنگی توسط اسد  در سوریه
جنایات جنگی توسط اسد در سوریه
قرار است یک مرکز مستقل بین‌المللی برای محاکمه جنایتکاران جنگی در سوریه با هزینه کشورهای قطر، هلند، لوکزامبورگ، لیختن اشتاین و چند کشور دیگر تشکیل شود. این مطلب را نماینده قطر در سازمان ملل‌متحد اعلام کرد.
 
گزارشی از تلویزیون اورینت، متعلق به اپوزیسیون سوریه 11بهمن 95:
مردم جهان از همان ابتدا و بعد از اولین حمله هوایی رژیم اسد علیه شهروندان در سوریه، فهمیدند که قاتل کیست؟ برای انقلاب سوریه نوشته شده که نقاب از وحشیگری رژیم اسد و متحدانش بردارد و برای کودکان سوریه هم مقدر شده بود که دروغ بودن مرز سرخی که باراک اوباما رئیس‌جمهور آنزمان آمریکا ترسیم کرده و بعد هم آن را نادیده گرفت برملا کنند. نادیده گرفتن عبور از مرز سرخی که اوباما گذاشته بود، باعث شد که رژیم اسد در قتل و کشتار همه مرزها را در نوردد. در حالی‌که سازمان ملل با وتوی شورای امنیت قفل شده و طرفهایی بین‌المللی از ارتکاب جنایت در سوریه حمایت می‌کنند، پس چه کسی این جنایتها را متوقف می‌کند؟

مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد روز 21دسامبر 2016 قطعنامه‌ای را صادر کرد که تأسیس یک مکانیزم بین‌المللی مستقل و بی‌طرف برای کمک به تحقیقات و پیگرد قضایی عاملان جنایتهای خطرناک در سوریه را در دستور کار قرار می‌دهد. این قطعنامه از سازمان ملل‌متحد می‌خواهد گزارشی را در مورد ایجاد این مرکز ظرف 45روز بعد از اتخاذ آن ارائه کند. همچنین از تمامی کشورها و طرفهای درگیر در جنگ سوریه می‌خواهد که با این مرکز همکاری کرده و با اطلاعات و اسنادی که در دست دارند و یا هر شکل دیگری از کمکها آن را تغذیه و تأمین کنند.

آنتونیو گوترز دبیرکل ملل‌متحد اسنادی را به مجمع عمومی در رابطه با تأسیس این مرکز بین‌المللی مستقل برای کمک به تحقیق در مورد جنایتکاران جنگی ارائه کرده است.

این گامی در راستای پاسخگویی به قطعنامه‌يی است که کشورهای قطر و لیختن اشتاین آن را ارائه و مجمع عمومی در دسامبر گذشته آن را تصویب کرده بود.
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/745c8957-54d5-4683-adf6-b3588d44929f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات