728 x 90

پیامدهای افزایش تولید نفت آمریکا

پیامدهای افزایش تولید نفت آمریکا
پیامدهای افزایش تولید نفت آمریکا
افزایش تولید نفت آمریکا یعنی نفت شیل باعث کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی می‌شود. چشم‌انداز بازار نفت به چه صورت است؟

قیمت نفت اواسط هفته گذشته کاهش یافت. این در حالی است که در روزهای گذشته قیمت نفت روندی صعودی گرفته بود. چشم‌انداز افزایش تولید نفت از سوی آمریکا بر بازار این کالا سنگینی می‌کند.

به گزارش رویتر، شرکتهای نفتی آمریکا در هفته گذشته بیشترین سفارش وسایل حفاری برای تولید جدید را طی ۴ سال گذشته داشتند. در این هفته شرکتهای حفاری ۲۹ سکوی جدید سفارش دادند که جمع کل این سکوها از نوامبر سال گذشته تاکنون را به ۵۵۱ سکو رسانده است.

از نیمه دوم سال ۲۰۱۶ تولید نفت آمریکا ۶ درصد افزایش یافته، و به سطح اواخر سال ۲۰۱۴ رسیده است. افزایش تولید آمریکا در سال ۲۰۱۴ یکی از عواملی بود که منجر به سقوط قیمت‌های نفت در آن سال شد.

روز دوشنبه قیمت شاخص نفت برنت دریای شمال به 55دلار و 54سنت برای هر بشکه رسید و نفت تگزاس آمریکا 53دلار در هر بشکه به فروش رسید.

در همین حال وزیران نفت کشورهای تولیدکننده اوپک و غیراوپک روز یکشنبه اعلام کردند از میزان تولید خود به مقدار قابل توجهی کاسته‌اند. این کشورها در یک توافق کم‌نظیر تصمیم گرفتند تا با کاستن از عرضه نفت از قیمت این کالا حمایت کنند.

این وزیران گفتند که هم‌اکنون یک و نیم میلیون بشکه از تولید نفت روزانه خود کاسته‌اند. یک کارشناس امور نفتی به رویتر گفت: قیمت نفت در یک محدوده در حال نوسان است. در میان مدت، هرچه قیمت نفت افزایش یابد، شرکتهای نفت شیل بیشتری کار حفاری را آغاز خواهند کرد، و این قیمت نفت را در این محدوده باقی نگاه می‌دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d33d6282-c9a8-4277-9fd7-8cafbe246a5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات