728 x 90

شهيدان قيام,تشدید سرکوب ,سرکوب زنان,

ممانعت از آزادی شهناز اکملی مادر شهید قیام سراسری مصطفی کریم بیگی به‌رغم پرداخت وثیقه

-

خانم شهناز اکملی مادر شهید قیام  مصطفی کریم  بیگی
خانم شهناز اکملی مادر شهید قیام مصطفی کریم بیگی
دادستانی رژیم در تهران به‌رغم درخواست وثیقه مبنی بر آزادی خانم شهناز اکملی مادر شهید قیام 88 مصطفی کریم بیگی ، از آزادی ایشان ممانعت به‌عمل آورد.

قرار بود خانم شهناز اکملی مادر شهید مصطفی کریم بیگی ، امروز شنبه نهم بهمن با وثیقه صدمیلیون تومانی از زندان اوین آزاد شود. اما با مراجعه خانواده با خلف وعده دژخیمان زندان، ایشان آزاد نشدند.

لازم به یادآوری است روز چهارشنبه ششم بهمن مأموران اطلاعاتی و امنیتی به منزل خانم شهناز اکملی یورش برده و او را دستگیر و با خود بردند.

روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه خانم اکملی در تماس کوتاهی با خانواده‌اش خبر از بازداشتش در بند ۲۰۹ زندان اوین و صدور قرار وثیقه صدمیلیون تومانی داد.

خاطر نشان می‌شود مصطفی کریم بیگی در تاریخ ۶دی مصادف با روز عاشورای سال ۸۸ در حوالی خیابان نوفل لوشاتوی تهران از ناحیه پیشانی مورد اصابت گلوله مأموران جنایتکار رژیم قرار گرفت و به‌شهادت رسید.
خانواده این شهید راه آزادی تا روز ۲۱ دی ماه که عکس او را در پزشکی قانونی کهریزک پیدا کردند هیچ اطلاعی از وی نداشتند و فکر می‌کردند که فرزندشان دستگیر و زندانی شده است. در این مدت مأموران جنایتکار رژیم با تماسهای مشکوک و تهدیدآمیز از طریق تلفن دستی او، اقدام به اذیت و آزار خانواده‌اش می‌کردند.
آنها همچنین بدون اطلاع و حضور اعضای خانواده پیکر مصطفی کریم بیگی را در خارج از تهران دفن کردند و به خانواده وی خبر دادند که مراسم خاکسپاری غروب آن روز در یکی از شهرکهای شهریار به نام وحیدیه انجام می‌شود و تنها پدر و مادر و خواهر او امکان حضور در این مراسم را دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43bb48a7-7afe-4b70-af45-56ce3a50edb9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات