728 x 90

سوريه,

مواضع اپوزیسیون مسلح سوریه نسبت به بیانیه پایانی اجلاس آستانه

-

محمد علوش
محمد علوش
محمد علوش مسؤل هیأت اپوزیسیون سوریه در اجلاس آستانه در گفتگویی با تلویزیون اورینت گفت جلسات آستانه به آتش‌بس و توقف جنگ دست نیافت. وی بیانیه پایانی را به‌طور کامل رد کرد. زیرا هیأت اپوزیسیون هیچ‌گونه بیانیه‌ای دریافت نکرده است.

او افزود ما این بیانیه را به‌طور کامل رد کردیم. بسیاری نکات در این بیانیه بود که تلاش کردیم روی آن فشار بیاوریم. بیانیه‌ای که به رسانه‌ها درز کرد با بیانیه‌ای که صادر شد تفاوتی نداشت. ما مسؤلیتی در قبال این بیانیه نداریم. ما آن را امضا نکرده‌ایم و به‌طور رسمی هم به ما ارائه نشد. ما مطلقاً آن را نمی‌پذیریم زیرا در آن دخالت نداشتیم. امکان ندارد که این گفتگوها را شروع کرد در حالی‌که تانکها هم‌چنان خارج از پادگانها گسترش یافته و مردم سوریه را محاصره کرده و به قتل می‌رساند. همچنین هواپیماها مردم را می‌کشند. در نتیجه فضایی که راه‌حل سالم و عادلانه را ایجاد کند، وجود ندارد

... آنها فضا را برای گفتگوهای مسکو باز کردند و توزیع دعوتنامه را شروع کرده‌اند آنها آنچه را که می‌خواهند، انجام می‌دهند. متأسفانه برخی سوریها فقط برای فیلم گرفتن و این‌که در آینده سوریه نقشی داشته باشند به این مذاکرات می‌روند. ما در این دعوتها ذیربط نیستیم و دعوتنامه‌ای هم دریافت نکرده‌ایم.

... ما در اساس صحبت از قانون اساسی و دیکته شدنها و قانون اساسیهای بسته بندی شده و آماده را رد می‌کنیم. چرا که خودمان توان انجام آنچه را که می‌خواهیم انجام دهیم را داریم. توان ایجاد مکانیزم قانونی که امکان پیگیری قانون اساسی منظم و قانونی را می‌دهد را داریم.

آنها گفتند این یک پیشنهاد است ما نمی‌خواهیم چیزی به شما تحمیل کنیم می‌خواستیم از ایده آن استفاده کنید. ما به آنها گفتیم مطلقاً این صحبتها را قبول نمی‌کنیم و نمی‌خواهیم مطلقاً درباره این موضوع صحبت کنیم. صحبت درباره قانون اساسی از اساس مردود است آنهم در شرایط محاصره و وجود زندانیان و وضعیت انسانی فاجعه‌بار و قتل و کشتار و به‌ویژه وجود رژیم ایران و شبه‌نظامیان فرقه‌گرای آن، حزب‌الله لبنان و حزب‌الله عراق و 60 گروه شبه‌نظامی شیعی که در سوریه هستند و قتل و کشتار می‌کنند، نمی‌خواهیم مطلقاً در این موضوع وارد شویم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e079b6d-c699-42f2-9200-0b209a3edecc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات