728 x 90

عادل الجبیر: اقدامات رژیم ایران در سوریه جنایت جنگی به حساب می‌آید

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانس مطبوعاتی که در ریاض با همتای فرانسوی‌اش برگزار کرد گفت دخالتهای رژیم ایران و اقداماتی که این رژیم در امور داخلی کشورهای عرب انجام می‌دهد برخلاف میثاقهای بین‌المللی است.

وی افزود اقداماتی که رژیم ایران در سوریه انجام می‌دهد جنایت جنگی به حساب می‌آید و دخالتی بزرگ در امور کشورهای عرب است. قاچاق سلاح و مهمات توسط این رژیم و تشکیل هسته‌های تروریستی در کشورهای منطقه از جمله کشور عربستان سعودی برخلاف قوانین و معیارهای بین‌المللی است.

عادل الجبیر تأکید کرد رژیم ایران به شبه‌نظامیان حوثی تسلیحات می‌دهد. تعدادی کشتی توقیف شده، در آنها مهمات و موشک بوده که این رژیم برای حوثی‌ها ارسال کرده است. عناصری از سپاه پاسداران رژیم ایران در یمن، عراق و سوریه حضور دارند و این مشکلاتی است که عربستان سعودی با رژیم ایران دارد

در مقابل، کشور عربستان به هیچ‌گونه عمل خصمانه‌ای علیه رژیم ایران دست نزده است. نه سفارتخانه‌های آنها را منفجر کرده و نه دیپلوماتهای آنها را کشته است، چرا که این اعمال جزو اخلاقیات ما نیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1acbc3c3-9d29-4958-ab8d-fb71e4e404a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات