728 x 90

رسانه‌های حکومتی: در پلاسکو نمی‌توان انتظار زنده ماندن کسی را داشت

ساختمان پلاسکو - آواربرداری با تجهیزات اولیه انجام میشود که بسیار کند است
ساختمان پلاسکو - آواربرداری با تجهیزات اولیه انجام میشود که بسیار کند است
حکومت آخوندی درباره آتش نشانها و مردمی که در فاجعه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو زیر آوار مانده‌اند، اعلام کرد: وضعیت زیر آوار بحرانی است و تقریباً نمی‌توان انتظار زنده ماندن کسی را داشت. آوار به حدی فشرده است که هیچ هوایی وارد آن نمی‌شود و به همین دلیل وقتی بخشی از آن را تکان می‌دهیم، شعله‌ور می‌شود.

این در حالیست که چمران رئیس شورای شهر رژیم در تهران روز شنبه به‌طور مسخره‌ای اعلام کرد، از آتش‌نشانی خواسته است تا فردا لیست تجهیزات مورد نیازشان را بدهند.

به دنبال رادیو و تلویزیون حکومتی، کیهان خامنه‌ای نیز تلاش کرد تا مسئولیت فاجعه پلاسکو را از سپاه پاسداران و بنیادهای تحت‌امر ولی‌فقیه ارتجاع نظیر بنیاد غارتگر موسوم به مستضعفان، منحرف کند و نوشت: «گرفتن عکس سلفی در هر شرایط» و «هجوم جمعیت به محل حادثه و ایجاد اختلال در کار کمک‌رسانی آمبولانس‌ها» در تلخ‌تر شدن این فاجعه نقش داشتند».

اما کسبه‌ خیابان منوچهری که اظهاراتشان در رسانه‌های حکومتی منتشر شده می‌گویند: «اینکه مردم حاضر در صحنه را به‌عنوان مقصر اصلی و مزاحم ورود ماشینهای امداد معرفی کنیم، نهایت ظلم و دروغ‌پردازی است. مسأله اصلی این است که پس از شروع آتش‌سوزی، حدود ۴۰۰ ماشین از سازمانهای مختلف مثل آتش‌نشانی، هلال احمر، یگانهای انتظامی، شهرداری تهران و ارتش به محوطه‌ای وارد شدند که در نهایت ظرفیت پارک ۱۰۰ ماشین را داشت و خود آقایان مانع امدادرسانی سریع شدند.

روزنامه حکومتی جهان صنعت به‌نقل از کارشناسان نوشت به‌دلیل پوشاک انبوه در ساختمان، وارد کردن آب زیاد باعث شده که در فاصله کوتاهی چیزی حدود ۲۰۰ تن به وزن ساختمان اضافه شد و یکی از ستونهای اصلی هم طاقت تحمل این وزن را نداشت و شکست.
این روزنامه به ناهماهنگی در ارگانهای مختلف اشاره کرد و افزود: در سه ساعت ابتدایی و قبل از ریزش ساختمان، فقط دو ماشین آتش‌نشانی مجهز به نردبان ۵۰ متری در محل حاضر بود؟ نیروهای امدادی حاضر در صحنه حتی صبحانه هم نخورده بودند و این مردم بودند که برایشان از خانه ساندویچ نان و پنیر، شیر و آبمیوه می‌آوردند. پس متهم کردن مردم به‌عنوان مقصر و شانه خالی کردن مسئولان، به راستی غیر‌اخلاقی است.»

روزنامه حکومتی اعتماد از باند روحانی با کنایه به سپاه پاسداران و پاسدار قالیباف شهردار رژیم در تهران، درباره فاجعه فروریختن پلاسکو، نوشت: روز پنجشنبه تهران فروریخت... آنچه که فروریخت یک جامعه بی‌قانون، بی‌اخلاق، نابهنجار و بدون مدیریت بود، اکنون از هیأت مدیره یک ساختمان تا مسئولان شهری همه مسئول این فاجعه هستند... . نحوه اطفای حریق، حیرت‌آور و تاثر‌انگیز بود. آتش‌نشانی... از قافله نوسازی بسیار عقب بود. حادثه پلاسکو نشان داد چرا در شهری مانند تهران که انبوهی از برج‌های بلند دارد امکانات اطفای حریق این‌قدر ناکارآمد باشند؟ این‌که شهر ١٢ میلیونی تهران بالگرد آتش‌نشانی ندارد آیا جای تعجب ندارد؟

روزنامه حکومتی قانون نیز نوشت بر اساس قانون، شهرداری مسئول و متعهد به تحقق نتیجه حفظ جان و مال مردم در برابر خطرات ناشی از سازه‌های شهری است... .

در همین حال، سپاه پاسداران به حمایت از پاسدار قالیباف شهردار رژیم در تهران، واکنش نشان داد و نوشت: آتش‌سوزی پلاسکوی تهران فرصت دیگری برای ماهیگیران سیاسی شد تا جناح رقیب را مقصر بدانند. فراخواندن مردم به هشتگ‌گذاری علیه شهرداری و شورای شهر در حالی شکل گرفت که بر اساس اسناد منتشر شده از سوی شهرداری تهران، برای جلوگیری از چنین اتفاقی بارها به مدیران ساختمان پلاسکو اخطارهای لازم داده شده بود.

سپاه پاسداران که یکی از نهادهای زیر مجموعه آن یعنی ارگان غارتگر موسوم به بنیاد مستضعفان مالک این ساختمان و عامل این فاجعه است، در اطلاعیه‌یی تنها اعلام کرد، از هیچ مساعدتی و کمکی دریغ نخواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68a5d9aa-e01b-4826-bcc7-94b8d857f514"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات