728 x 90

بحرانهاى اجتماعى,

دکتر محمد السلمی: رژیم ایران از قیام مردم ایران وحشت دارد

-

دکتر محمد السلمی از مرکز پژوهشهای ایران در خلیج‌فارس
دکتر محمد السلمی از مرکز پژوهشهای ایران در خلیج‌فارس
نارضایتهای عمومی در داخل ایران روز به روز اوج تازه‌یی به خود می‌گیرد. اخیراً انستیتوی عربی در آمریکا آماری منتشر کرده که در آن میزان نارضایتی‌های مردم از دخالتهای رژیم ایران در سوریه و عراق و لبنان و یمن را برجسته می‌کند. دکتر محمد السلمی از مرکز پژوهشهای ایران در خلیج‌فارس در مصاحبه با تلویزیون العربیه توضیحاتی در این باره ارائه داد:
دکتر محمد السلمی از مرکز پژوهشهای ایران در خلیج‌فارس:
رفسنجانی بیشتر از خامنه‌ای و بقیه سران این رژیم سمبل نظام بود. در نتیجه وقتی که آخرین سمبل نظام می‌میرد، لرزشهای زیادی در داخل رژیم به‌وجود می‌آید. اختلافات گسترده بروز می‌کند. در مورد جایگزین رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام این اختلافات بیشتر بارز می‌شود. در مراسم تشییع رفسنجانی ما شاهد شعارهایی علیه رژیم ایران بودیم. این موضوع رژیم ایران را به وحشت انداخت. رژیم ایران نمی‌خواهد جوانان به هر مناسبتی به خیابانها بیایند.

رژیم ایران از همان زمان به قدرت رسیدن بعد از انقلاب ضدسلطنتی، از مشکلات داخلی و حق و حقوق اجتماعی و مردمی و ملیتها می‌گریخته و آن را از طریق کاشتن دستان مخفی و آشکار و شبه‌نظامیان در مناطق همجوار و کشورهای عربی صادر می‌کند. توافقنامه اتمی که پیش آمد مردم ایران فکر می‌کردند وضعیت زندگی آنها بهبود خواهد یافت. یک‌سال بعد از توافقنامه اتمی 73 درصد از مردم ایران گفتند هیچ چیزی در زندگی آنها تغییر نکرده است.

دکتر محمد السلمی می‌افزاید:
رژیم ایران نمی‌خواهد مشکلات داخلی حل شود بلکه می‌خواهد مردم ایران به موضوعات خارجی مشغول شوند. هنگامی‌که مشکلات داخلی حل شود، سؤال بزرگ پیش می‌آید و آنهم مشروع بودن رژیم است. مشروعیت ولایت‌فقیه. در داخل ایران هیچ‌گونه گشایشی نیست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1bcbb865-db1d-4986-8706-17d95b7f63eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات