728 x 90

وال استریت ژورنال: بایدن با وقفه در تحریم‌ها به رژیم ایران فرصت دیگری داد

جو بایدن
جو بایدن

وال استریت ژورنال، در سرمقاله خود با عنوان «بایدن با وقفه در تحریم‌ها به رژیم ایران فرصت دیگری داد»، می‌نویسد: ناکامی آمریکا در تحت فشار قرار دادن آخوندها، احتمال جنگ بزرگتر را بیشتر می‌کند. رژیم ایران ذخایر اورانیوم بسیار غنی شده را افزایش داد و جنگهای نیابتی رژیم ایران و حملات به نیروهای آمریکا و کشتی‌های تجاری ادامه دارد.

در سر مقاله وال استریت ژورنال آمده است:

آیا سیاست خارجی ایالات متحده روی حالت خودکار است؟ روز چهارشنبه متوجه شدیم که دولت بایدن در حالی که برای رژیم ایران مجدداً معافیت تحریمی اعمال کرده، به رژیم ایران امکان دسترسی به بیش از ۱۰میلیارد دلار از وجوه مسدود شده را می‌دهد. اولویت‌های آن نشان‌دهنده سیاستی است که مدتها پیش، مغلوب حوادث شده است.
زمانی که پرزیدنت بایدن در ژوئیه ۲۰۲۳، پرزیدنت بایدن آنها را برای استفاده ایران از حالت انجماد خارج کرد و بار دیگر زمانی که معافیت تحریم‌ها را در نوامبر و مارس گذشته تمدید کرد، از ۱۰میلیارد دلار پرداخت‌های انرژی عراق گزارش دادیم.
طبق معمول، توضیحات دولت که ایران می‌تواند از این پول فقط برای کالاهای «بشردوستانه» استفاده کند گمراه‌کننده است - گویی میلیاردها در اینجا میلیاردها دلار را در جای دیگر برای حامی اصلی تروریسم در جهان آزاد نمی‌کند.
این مماشات چه سودی برای ایالات متحده داشته؟ مقامات بایدن زمانی زمزمه کردند که به‌دنبال توقف فعالیت هسته‌یی ایران هستند. ولی با عکس این، مواجه شدیم.
ایران ذخایر اورانیوم بسیار غنی‌شده را افزایش داد و برای بازرسان سازمان ملل دست‌بستگی ایجاد کرد.
روز چهارشنبه آکسیوس گزارش داد که دولت بایدن نامه‌یی ارسال کرده است که «نگرانی‌های جدی» خود را درباره شروع کار بر روی تسلیحات اتمی توسط ایران، همان‌طور که مارک دوبوویتز در این صفحات در ماه آوریل هشدار داده بود، اما میلیاردها دلار نقد به ایران را قطع نکرد.
امید دیگر این بود که این پول آرامش منطقه‌ای را بخرد. نتیجه اما عکس این شد.
حماس - با بودجه، مسلح، آموزش و دستور ایران - جنگی را با کشتن ۱۲۰۰ اسراییلی از جمله دهها آمریکایی آغاز کرد. هنوز پنج آمریکایی را گروگان نگه می‌دارد. دیگر نیروهای نیابتی ایران به نیروهای آمریکایی حمله کردند. ایران در ۱۳ آوریل، ۱۲۰ موشک بالستیک به سمت اسراییل شلیک کرد. آقای بایدن به اسراییل گفت که پاسخ ندهد.
- آتش بی‌وقفه حزب‌الله به اسراییل اکنون خطر یک جنگ بزرگتر را به‌دنبال دارد. ایران برای عقب‌کشیدن نیابتی خود باید مورد فشار قرار بگیرد، اما چرا وقتی آقای بایدن روزهای خوش را با تهران می‌گذراند و اسراییل را سرزنش می‌کند، نگران باشیم؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5470a17-2a8e-46ec-a92e-b8ce1783d3da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات