728 x 90

اخبار اروپا,جهان اخبار اقتصادی,

سقوط ارزش پوند انگلستان

-

سقوط ارزش پوند انگلستان
سقوط ارزش پوند انگلستان
پوند، در برابر دلار باز هم سقوط کرد. ارزش واحد پول انگلستان از ماه ژوئن تاکنون حدود 20درصد سقوط کرده است. علت چیست؟

بازار مبادلات ارزی روز دوشنبه شاهد سقوط ارزش پوند در برابر دلار آمریکا بود. در حالی ارزش واحد پولی انگلستان به پایین‌ترین حد خود از ماه اکتبر گذشته سقوط می‌کند که بازار در انتظار اعلام مواضع و سخنرانی ترزامی، نخست‌وزیر این کشور درباره روند خروج کشورش از اتحادیه اروپا است.

یک تحلیلگر بازار بورس از لندن گفت: «این موضوع که انگلستان بخت ناچیزی دارد تا دسترسی خود به بازار مشترک اروپایی را حفظ کند، بیش از پیش نمایان می‌شود. اگر چنین باشد انگلستان به‌حال خود رها خواهد شد و دولت خود را برای کشمکش آماده خواهد کرد. طی ۲۴ ساعت گذشته فیلیپ هاموند، وزیر دارایی گفت اگر دسترسی به بازار مشترک برای انگلستان قطع شود این کشور تسلیم نخواهد شد و از پای در نخواهد آمد».

رسانه‌های انگلستان اعلام کرده‌اند ترزامی در سخنان روز سه‌شنبه خود خروج از بازار مشترک اروپایی، توقف اتحاد گمرکی و خروج از دیوان دادگستری اروپا را به‌عنوان محورهای اصلی خروج از اتحادیه اروپا مطرح خواهد کرد.

کاهش ارزش پوند بر روی بالارفتن نرخ تورم و قیمت اجناس وارداتی تاثیر مستقیم خواهد داشت.

یک فروشنده پوشاک در انگلستان می‌گوید: «اوضاع می‌تواند به سرعت تحول پیدا کند. رأی مردم برای خروج از اتحادیه اروپا مربوط به ماه ژوئن می‌شود، مسلماً کارهای زیادی برای انجام دادن مانده اما ترزامی، باید دکمه را فشار دهد و مطمئن شود که همه چیز سرجای خود قرار دارد تا این‌که بتواند تا ماه آوریل امور را پیش ببرد».

از زمان مشخص شدن نتیجه همه‌پرسی در انگلستان در ماه ژوئن گذشته برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا ارزش پوند در برابر دلار آمریکا حدود ۲۰ درصد سقوط کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/58e0a5c3-7e7d-4f26-a518-f751c7d7eb4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات