728 x 90

اخبار امريكا,

سنای آمریکا ژنرال جیمز ماتیس و ژنرال جان کلی را به‌عنوان اعضای دولت دونالد ترامپ تأیید کرد

-

تأیید وزرا توسط سنای آمریکا
تأیید وزرا توسط سنای آمریکا
مجلس سنای آمریکا 2بهمن 95 نخستین اعضای دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا را تأیید کرد.

ژنرال جیمز ماتیس هدایت وزارت دفاع را در دست می‌گیرد و ژنرال جان کلی وزیر امنیت داخلی می‌شود.

۹۹ سناتور از ۱۰۰ سناتور آمریکا، به ژنرال جیمز ماتیس رأی موافق دادند و تنها، سناتور کریستن جیلیبرند از نیویورک، به او رأی منفی داد.

ژنرال جان کلی نیز، ۸۸ رأی موافق در برابر ۱۱ رأی مخالف به دست‌آورد.

این دو ژنرال نخستین اعضای کابینه دونالد ترامپ هستند که ساعتهایی پس از سوگند و تحلیف او در مقام ریاست‌جمهوری آمریکا، کار خود را آغاز خواهند کرد.

پیش از این در ۲۳ دی ماه سنای آمریکا با رأی اکثریت بالای نمایندگان، به لغو قانونی رأی داد، که در عمل راه ژنرال جیمز ماتیس را برای هدایت وزارت دفاع دولت دونالد ترامپ هموار کرد. بازنشستگی جیمز ماتیس به سال ۲۰۱۳ و به‌دنبال اختلاف با باراک اوباما بر سیاست در قبال رژیم ایران بر می‌گردد. باید هفت سال از آن می‌گذشت تا ژنرال ماتیس قادر شود پستی دولتی در اختیار بگیرد. اما سنای آمریکا این محدودیت را برای او برداشت.

ژنرال جان کلی نیز که از فرماندهان نیروی دریایی ارتش آمریکا است، وزارتخانه‌ای را هدایت می‌کند که بر مهاجران، حفاظت از ریاست‌جمهوری، واکنش به سوانح طبیعی و هماهنگی در مبارزه با تروریسم متمرکز است.

کابینه رئیس‌جمهور آمریکا از معاون او و ۱۵ وزیر تشکیل می‌شود؛ این وزارتخانه‌ها عبارتند از وزارت خارجه، خزانه‌داری، دفاع، امنیت داخلی، کشور، کشاورزی، بازرگانی، کار، بهداشت و خدمات انسانی، مسکن و شهرسازی، حمل و نقل، انرژی، آموزش، وزارت امور کهنه‌ سربازان و دادستان کل آمریکا.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2546c155-8bdc-4960-b8b1-c50f9c5113e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات