728 x 90

سفرای آمریکا، فرانسه و انگلستان نقض تحریم تسلیحاتی توسط رژیم ایران را محکوم کردند

اجلاس شورای امنیت-آرشیو
اجلاس شورای امنیت-آرشیو
در جلسه شورای امنیت برای بحث درباره گزارش شش ماهه دبیرکل سازمان ملل، سفرای کشورهای آمریکا و انگلستان و فرانسه، رژیم ایران را متهم کردند که قطعنامه 2231 مربوط به نقض ممنوعیت ارسال سلاح به یمن را نقض کرده است.

درباره ممنوعیت ارسال سلاح، این گزارش حاوی اطلاعاتی حول توقیف یک محموله سلاح در مارس 2016 به دست نیروی دریایی فرانسه در شمال اقیانوس هند بوده است که نشان می‌دهد فرانسوی‌ها به این نتیجه رسیدند که این سلاحها از ایران ارسال شده و این کار نقض قطعنامه است.

همچنین دفتر اداری شورای امنیت، اطلاعاتی از استرالیا و نیروهای مشترک دریایی دریافت کرده است که حاکی از توقیف یک محموله سلاح ساخت رژیم ایران در نزدیکی سواحل کشور عمان به دست نیروهای دریایی استرالیا در فوریه 2016 می‌باشد.

هر دو محموله بسیار شبیه به محموله‌ای هستند که آمریکا در ژوئن 2016 اعلام کرده بود توقیف کرده است.

پیشتر در اکتبر 2016 کوین دونگان افسر آمریکایی با درجه معاونت آدمیرال افشا کرده بود که جلوی چهار محموله سلاح که از ایران برای شورشیان حوثی و هم‌پیمانانشان در یمن فرستاده شده بوده تا علیه ائتلاف عربی به‌کار رود، گرفته شده است...».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ed26364-c9c9-4aca-b596-a7f4f8921107"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات