728 x 90

شبكه هاى تروريستى,

تأکید ائتلاف اسلامی به رهبری عربستان سعودی بر تشدید مبارزه با تروریسم

-

وزرای دفاع ائتلاف نظامی اسلامی خلیج فارس
وزرای دفاع ائتلاف نظامی اسلامی خلیج فارس
کشورهای عضو ائتلاف اسلامی علیه تروریسم بر تشدید مبارزه با تروریسم تأکید کردند. آنها تروریسم را تهدیدی برای منطقه و جامعه جهانی دانستند. شرکت کنندگان در کنفرانس ریاض پشتیبانی خود را از عملیات سپر فرات نیروهای ترکیه در خاک سوریه برای مبارزه با داعش اعلام کردند. آنها مقابله با تبلیغات گروه‌های بنیادگرا را امری ضروری دانستند:
ژنرال احمد العسیری مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی به تلویزیون العربیه گفت:
هم‌چنانکه می‌دانید ائتلاف اسلامی علیه داعش از سال 2014 شروع شده و چندین مرحله داشته است. عربستان سعودی یکی از مؤسسان این ائتلاف بوده است. عربستان سعودی تلاش دارد کشورهای عربی و اسلامی فعالیتهای خود را افزایش دهند زیرا این کشورها از تروریسم به‌طور عام و از خطرات داعش به‌طور خاص بیشترین ضرر را کرده‌اند. این امر با هماهنگی آمریکا که ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش را هدایت می‌کند، صورت گرفته است.

عملیات ضدداعش در دو جبهه جریان دارد. اولی عملیات در عراق که با هدف آزادسازی شهر موصل و نابودی داعش در عراق در حال انجام است. دومی عملیات در سوریه که با تمرکز روی پایگاه داعش در شهر رقه و آزادسازی آن است. در آخرین جلسه وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی در آمریکا، یک طرح نظامی ارائه شد که در حال حاضر در عراق و سوریه اجرا می‌شود. هدف آن هم تهاجم به داعش در شهرهای رقه و موصل است. در این راستا عربستان سعودی هواپیماهایش را در ترکیه و پایگاه اینجرلیک مستقر کرد تا بر حملات هوایی ائتلاف بیفزاید. این در حالی است که عربستان سعودی در یمن هم درگیر جنگ است تا ثبات را به این کشور برگرداند. در کنفرانس ریاض برخی درخواستها در زمینه اطلاعاتی و پشتیبانی هوایی و امدادرسانی و لجستیکی مطرح شد که هر کشور چقدر می‌تواند، مشارکت کند.

عربستان سعودی در جلسه‌یی که در ابتدای 2016 در بروکسل برگزار شد اعلام کرد تمایل و آمادگی دارد با نیروهای زمینی در آزادسازی شهر رقه مشارکت کند. اما اخیراً در کنفرانسی که در واشینگتن منعقد شد شرکت کنندگان توافق کردند نیروهای محلی سوری به‌کار گرفته شوند و ائتلاف بین‌المللی پشتیبانی هوایی را بر عهده بگیرد. عربستان سعودی نیز با این امر توافق کرد. با این وجود کشورهای اسلامی آماده هستند در صورت نیاز نیروی زمینی برای آزادسازی شهر رقه بفرستند که زیر چتر کامل ائتلاف بین‌المللی باشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb0e1c36-9170-45d2-b8de-403cee59d763"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات