728 x 90

ایسنا: چرا جسد رفسنجانی به پزشکی قانونی نرفته است

جسد هاشمی رفسنجانی
جسد هاشمی رفسنجانی
به دنبال انتشار گسترده اخباری مبنی بر به قتل رسیدن رفسنجانی توسط اطلاعات سپاه پاسداران، خبرگزاری حکومتی ایسنا 26 دي 95 اظهارات یک حقوقدان را منتشر کرده که خواستار توضیح کامل دادستانی در مورد این سؤال شد که چرا جسد رفسنجانی به پزشکی قانونی نرفته است.

ایسنا زیر عنوان «چرا جسد رفسنجانی به پزشکی قانونی نرفت؟» به‌نقل از این کارشناس حقوقی رژیم نوشت: بر اساس اخبار منتشر شده، رفسنجانی در استخر کوشک در مجموعه سعدآباد دچار عارضه قلبی شده و پیش از انتقال به بیمارستان، درگذشته است. تنها مرجع قانونی تشخیص علت مرگ، پزشکی قانونی است. اما جسد رفسنجانی به پزشکی قانونی ارجاع نشده است.

خبرگزاری حکومتی ایسنا افزود: مقامات دادستانی تهران می‌توانند در این زمینه توضیحات دقیق‌تری ارائه کند.

این گزارش ساعتهایی بعد بر روی سایت ایسنا قابل دسترسی نبود.

روزنامه حکومتی اعتماد27 دي 95 از باند روحانی درباره مبهم بودن علت مرگ رفسنجانی نوشت: چرایی مرگ او را در زمزمه‌ها و چهره‌های خیلی‌ها می‌شد خواند. سوالی که جواب روشنی تا امروز به آن داده نشد. برخی هم‌چون غلامعلی رجایی، مشاور رفسنجانی گفتند او در خودرو و در راه بازگشت به منزلش سکته کرد و برخی به‌نقل از منابع آگاه از سکته وی در استخر و در حین شنا سخن گفتند.

این روزنامه افزود: احمد مازنی، نماینده تهران با قاطعیت به «اعتماد» می‌گوید هاشمی در استخری در مجموعه سعدآباد بوده و در حین شنا سکته کرده است؛ اما چون هاشمی عادت داشته هنگام شنا همه را از استخر بیرون کند موقع بروز این اتفاق کسی در استخر نبوده تا سریعتر اقدامات لازم را انجام دهد.

در حالیکه برخی خبرهای منتشر شده حاکی از خفه شدن رفسنجانی در استخر و کبودی لبها و پربودن ریه‌ها از آب پس از انتقال او به بیمارستان است، خبرگزاری صدا و سیمای رژیم، به‌نقل از محمد هاشمی برادر رفسنجانی گفت رفسنجانی قبل از انتقال به بیمارستان درگذشت و هیچ آثاری از خفگی و کبودی وجود نداشت.

به گزارش رسانه‌های حکومتی دفتر پسر رفسنجانی و شماری از مشاوران او به حکم قضاییه خامنه‌ای پلمپ شد.

الویری از نزدیکان رفسنجانی گفت: دفاتر مشاوران رفسنجانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت و نیز دفاتر علیمحمد بشارتی، رستگاری، عباسی‌فر و یاسر هاشمی پلمپ شده ولی دلیل آن اعلام نشده است.

رسانه‌های باند روحانی باند رقیب را به عدم انتشار خبر مراسم هفتم رفسنجانی متهم کرد و گفت: این رسانه‌ها «در اقدامی هماهنگ و غیرحرفه‌یی» از انتشار اخبار مربوط به شب هفتم رفسنجانی خودداری کردند. در این مراسم که بر سر قبر خمینی برگزار شد، حسن خمینی و آخوند ناطق نوری سخنرانی کردند. ناطق نوری در سخنان خود گفت: رفسنجانی اپوزیسیون نبود، رکن این نظام بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95bd3e4e-2355-49f7-93a0-066713856edc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات