728 x 90

فراخوان مشترک نهادهای بین‌المللی برای پایان دادن به رنج بی‌پایان مردم سوریه

نقض آتش بس در سوریه
نقض آتش بس در سوریه
ارتارین کازین مدیر برنامه جهانی غذا، آنتونی لیک مدیر صندوق کودکان سازمان ملل «یونیسف»، استفان اوبراین معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، مارگارت چان رئیس سازمان بهداشت جهانی و فیلیپو گراندی رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل‌متحد روز دوشنبه 27دی95 با انتشار بیانیه مشترکی خواهان توجه جهانی به شرایط انسانی در سوریه شدند.

در این بیانیه آمده است:
تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در سوریه ادامه دارد. جامعه جهانی را به رساندن کمکهای بشردوستانه به‌صورت فوری، بی‌قید و شرط و در امنیت به خانواده و کودکان نیازمند در سراسر کشور فرامی خوانیم.

رنج مردم در سوریه ادامه دارد و آنها از ابتدایی‌ترین احتیاجات انسانی محروم مانده‌اند، بنابراین جهان نباید در برابر این وضعیت سکوت اختیار کند.

امروز در سوریه 700هزار نفر، از جمله 300هزار کودک در 5 منطقه تحت محاصره قرار دارند. حدود 5 میلیون نفر از جمله بیش از 2 میلیون کودک در مناطقی زندگی می‌کنند که رساندن کمکهای بشر دوستانه به آنها به‌دلیل جنگ، ناامنی و دسترسی محدود به‌حالت غیرممکن است. کودکان در معرض ابتلا به بیماریهای ناشی از سوءتغذیه و خطر مجروحیت در مناطق درگیری قرار دارند. بسیاری از کودکان شاهد وقایع تراژدیک و خشونت‌بار بوده و نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند.

وحشت بخشهای محاصره شده شرق حلب فراموش شده است. نباید اجازه دهیم احتیاجات، زندگی و آینده مردم سوریه از وجدان جهان پاک شده و اتفاقات تراژدیکی که در سال 2016 بر سر مردم سوریه آمد در سال 2017 نیز تکرار شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/149ca153-f498-4323-b28f-b5f8d0a6e97f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات