728 x 90

شورش جدید در زندانی در برزیل، دست‌کم ۲۶ کشته برجا گذاشت

شورش جدید در زندانی در برزیل
شورش جدید در زندانی در برزیل
دست کم ۲۶ زندانی در جریان یک شورش در زندانی در شمال شرقی برزیل کشته شدند. به گفته مقامات امنیتی برزیل، این شورش در ادامه تلاش مافیای قاچاق کوکائین برای به دست گرفتن کنترل زندانها در این کشور است که از دو هفته پیش آغاز شده و تاکنون دست‌کم ۱۳۰ کشته بر جای گذاشته است.

شورش در زندان آلکاسوز با تلاش پلیس و ارتش و پس از ۱۴ ساعت درگیری در داخل این زندان خاتمه یافته و به گفته رئیس پلیس این منطقه، کنترل این زندان در حال حاضر در اختیار نیروهای نظامی دولتی قرار گرفته است.

این شورش از روز شنبه در این زندان آغاز شده بود و به گفته پلیس، زندانیان وابسته به دو گروه مافیا که توانسته بودند خود را مسلح کنند با یکدیگر درگیر شدند.

همزمان، رسانه‌های برزیلی از فرار ۲۸ زندانی از زندان پیراکوآرا در جنوب برزیل خبر می‌دهند. این زندانیان با کمک افراد از بیرون زندان و پس از منفجر کردن یکی از دیوارهای این زندان موفق به فرار شده‌اند.

به گفته مقامات ایالت ریو زندان آلکاسوز ظرفیت ۶۲۰ نفر را دارد اما در حال حاضر نزدیک به ۱۱۰۰ نفر در این زندان نگهداری می‌شوند که عمدتاً هم وابسته به گروه‌های مافیای قاچاق کوکائین و اسلحه هستند.

این شورش‌ها در زندان از زمانی آغاز شده که دو گروه «کوماندو دو لا کاپیتال» از شهر سائوپائولو و «کوماندو ورمولهو» از شهر ریودوژانیرو تلاش می‌کنند کنترل زندانها و فروش کوکائین را در این مناطق به دست بگیرند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0c4c2f5-5acb-4d6c-957e-2961ed505664"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات