728 x 90

کمک به بی‌خانمانهای رُم با مشارکت کلیسا

کمک به بی‌خانمانهای رُم با مشارکت کلیسا
کمک به بی‌خانمانهای رُم با مشارکت کلیسا
در پی سرمای بی‌سابقه در پایتخت ایتالیا، یکی از کلیساهای وابسته به واتیکان درهای خود را به‌صورت شبانه روزی به روی بی‌خانمانها باز کرده است. در این عمل انسان‌دوستانه که در آن افراد معمولی هم سهیم هستند، از هفتم ژانویه غذا و لباس گرم و جای خواب در اختیار این دسته از افراد آسیب پذیر قرار داده می‌شود.

بر اثر سرمای هوا در رم از دسامبر گذشته تاکنون دست‌کم سه مرد و دو زن بی‌خانمان جان خود را از دست داده‌اند. تعداد قربانیان در کل ایتالیا ۱۵ نفر گزارش شده است.

یکی از این افراد داوطلب درباره این بی‌خانمانها می‌گوید: «خنده بر لب دارند و با شادی نزد ما می‌آیند و طلب یک چای داغ می‌کنند مدتی می‌ایستند و با ما صحبت می‌کنند. حس قدردان بودن آنها کاملاً ملموس است. بعد به رخت خواب می‌روند اغلب آنها خیلی خسته هستند».

یکی از شعب تازه افتتاح شده رستوران زنجیره‌یی مک دونالد هم که در مجاورت واتیکان قرار دارد به اصرار سازمان غیردولتی بشردوستانه «پزشکی اجتماعی» در این عمل خیرخواهانه سهیم شده است.

یکی از بی‌خانمانهای رُم می‌گوید: «خیلی خوب می‌شد اگر این شرکتهای چندملیتی وظیفه تأمین غذای فقرا را برعهده می‌گرفتند و به‌جای دور ریختن غذاها در آخر شب آن را به نیازمندان می‌دادند».

مدیریت این شعبه مک دونالد، تأمین روزانه هزار ساندویچ همبرگر همراه با آب و میوه را تقبل کرده است، مسأله‌ای که شاید بتواند کاردینالهایی که اوایل ژانویه با افتتاح این فست فود در دو قدمی واتیکان، مخالف بودند را کمی نسبت به مواضع قبلی خود، نرم‌تر کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5e73fb8-316d-400d-9753-420776d12a0e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات