728 x 90

اخبار فلسطين,

تأکید فرانسه بر راه‌حل «تشکیل دو کشور مستقل» برای پایان مناقشه در اسرائیل

-

گفتگو بر سر صلح در خاورمیانه
گفتگو بر سر صلح در خاورمیانه
در غیاب رهبران دولت فلسطینی و نمایندگان اسرائیل، دولت فرانسه میزبان گفتگو بر سر صلح در خاورمیانه با موضوع «راه‌حل تشکیل دو کشور مستقل» است.

فرانسوا اولاند که ماههای پایانی حضور خود در مقام ریاست‌جمهوری فرانسه را سپری می‌کند هدف از این میزبانی را تأکیدی دوباره بر حمایت جامعه بین‌الملل از «راه‌حل تشکیل دو کشور مستقل» عنوان کرده است.

ژان مارک اِرو، وزیر امور خارجه این کشور نیز روز یکشنبه در کنفرانس صلح پاریس گفت: «اکنون مسئولیت جمعی ما بازگرداندن اسرائیلی‌ها و فلسطینیها بر سر میز مذاکره است زیرا فقط مذاکره در نهایت سبب تحقق راه‌حل تشکیل دو کشور می‌شود و صلح و امنیت را برای خاورمیانه در پی خواهد داشت».

گفتگوهای بی‌نتیجه صلح میان طرفین درگیر بر سر اراضی از سال ۲۰۱۴ میلادی متوقف باقی ماند و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل‌متحد مبنی بر محکومیت دولت تندروی بنیامین نتانیاهو در رابطه با شهرک‌سازی در کرانه باختری خشم اسراییل را برانگیخت.

حنان عشراوی از اعضای سازمان آزادی‌بخش فلسطین درباره نشست صلح پاریس خوش‌بین است و می‌گوید: «ما بر این باوریم که این نشانه‌ای بسیار مثبت است که جامعه بین‌الملل خواستار تعامل است؛ تعاملی مثبت به‌منظور نجات راه‌حل تشکیل دو کشور. ما باور داریم که این ابتکار فرانسه، پرتوی از امید در وضعیتی تلخ و بسیار خطرناک است».

در نشست صلح پاریس علاوه بر پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، نمایندگان بیش از هفتاد کشور و سازمان بین‌المللی حضور دارند.

همزمان با متوقف ماندن مذاکرات طرفین بر سر مرزها و اراضی مورد اختلاف، محمود عباس رئیس دولت فلسطین در پی افزایش جلب توجه بین‌المللی و به‌رسمیت شناخته شدن هر چه بیشتر سرزمینهای فلسطینی نشین به‌عنوان یک کشور مستقل است.

محمود عباس پس از آن که موفق شد تا فوریه سال گذشته میلادی در سوئد نخستین سفارت فلسطین را در اروپا افتتاح کند، روز شنبه این موفقیت را در دولت -شهر واتیکان تکرار کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0779b7c0-59ce-4cdb-a89b-be377be03adb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات