728 x 90

عفو بین‌الملل و هیومن رایتس واچ طی بیانیة مشترکی خواستار توقف اعدام قریب‌الوقوع ۱۲ زندانی شدند

بیانیه مشترک عفو بین‌الملل و هیومن رایتس واچ
بیانیه مشترک عفو بین‌الملل و هیومن رایتس واچ
عفو بین‌الملل و هیومن رایتس واچ روز جمعه 24دی 95 طی بیانیة مشترکی از رژیم ایران خواستند اعدام قریب‌الوقوع 12 زندانی در زندان مرکزی کرج را متوقف کنند. بنا‌ به گزارشهای منتشر شده احتمال اعدام آنها در روز شنبه 25 دی وجود دارد.

در این بیانیه آمده است: ”در تاریخ یک شنبه 19 دی، مأموران زندان در استان البرز ۱۲ زندانی محکوم به اعدام را به سلول انفرادی منتقل کرده و به آنها گفته‌اند حکم اعدامشان به‌زودی اجرا خواهد شد. اما به‌دلیل مرگ رفسنجانی، اجرای این احکام به تعویق افتاده است. این سازمانهای حقوق‌بشری تأکید کرده‌اند به‌رغم وعده‌های مکرر رژیم ایران، هیچ تغییر محسوسی در کاهش آمار هشدار دهنده اعدامها وجود نداشته است.

یک مقام هیومن رایتس واچ گفت: “مقامهای رژیم ایران بایستی به اعدامها پایان دهند و حکم اعدام برای مجرمان مواد مخدر را از قانون خارج کنند، این احکام در چارچوب قوانین بین‌المللی نیست. انتقال با عجله و گروهی مجرمان مواد مخدر به صف اعدام، با یک پروسه قضایی بسیار ناقص، تنها مشکل قضایی رژیم ایران را بدتر کرده و هیچ کمکی به حل مشکل مواد مخدر در ایران نمی‌کند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/453962e2-212f-4ab3-9e2f-ea1eaf7769c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات