728 x 90

مرگ سران رژيم ايران,

آسوشیتدپرس: حکومت ایران بعد از رفسنجانی بر سر دو راهی قرار دارد

-

هاشمی رفسنجانی
هاشمی رفسنجانی
آسوشیتدپرس نوشت: حکومت ایران بعد از رفسنجانی بر سر دو راهی قرار دارد و سمت و سوی نظام سیاسی تحت حاکمیت آخوندها، بیشتر در ابهام فرو رفته است.

آسوشیتدپرس افزود: گروه اپوزیسیون مجاهدین خلق نقش او را به‌عنوان یکی از دو رکن و وزنه تعادلِ کلیدیِ (حکومت ایران) در سالهای بعد از مرگ خمینی خوانده است.

آسوشیتدپرس در گزارشی از تشییع جنازه رفسنجانی نوشت: بسیاری از کسانی که به آنها مدره گفته می‌شود، به رفسنجانی بی‌اعتماد بودند چرا که او در قتل مخالفان طی 8سال ریاست‌جمهوری خود دست داشته است.

آسوشیتدپرس افزود: تندروها هم به او به‌خاطر حمایت از رقبای آنها بی‌اعتماد بودند و قصد داشتند او را به حاشیه برانند، اما او بسیار قدرتمند بود.

تلویزیون سی.ان.ان گفت: مرگ رفسنجانی درست قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، اتفاق افتاد. کسی که قصد داشت برای دور دوم نیز روحانی را بر کرسی ریاست‌جمهوری ابقا کند. مرگ رفسنجانی یک شکست برای این جناح خواهد بود چرا که یکی از با نفوذترین حامیان خود را در درون نظام از دست داد.

سی.ان.ان افزود: این واقعه، توافق اتمی را زیر فشار بیشتری قرار خواهد داد، چرا که ترامپ قول داده زمانی که اواخر همین ماه به قدرت برسد توافق را پاره خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48727948-af51-476f-9eeb-1921dfd9d6e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات