728 x 90

پیشروی ارتش ملی و مقاومت مردمی یمن

پیشروی ارتش ملی و مقاومت مردمی یمن
پیشروی ارتش ملی و مقاومت مردمی یمن
ارتش ملی یمن جبهه‌های نبرد خود را به سرعت گسترش داده و مناطق متعددی را طی روزهای اخیر تسخیر کرده و ضربات جدی به شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران وارد کرده است. گزارشی از تلویزیون الجزیره:
ارتش ملی و مقاومت مردمی در جبهه الساق در استان شبوه در شرق یمن پیشروی کردند. سخنگوی ارتش ملی یمن گفت: «مواضع حوثیها در جنوب شهر تعز را تصرف کردیم و عملیات آزادسازی مناطق غرب استان تعز و ساحل غربی آن نیز شروع شده است»

ناظران می‌گویند این تحرکات چیزی مقدمه ورود به جنگ در ساحل غربی دریای سرخ است. این مناطق شریان حیاتی و راه نفس اصلی عناصر علی عبدالله صالح و شبه‌نظامیان بحساب می‌آید. سقوط این مناطق، بندر مخا منبع اصلی قاچاق سلاح برای این شبه‌نظامیان را در تیررس نیروهای ارتش و مقاومت مردمی قرار می‌دهد.

بدست گرفتن ساحل، پیشرویهای نظامی برای محاصره صنعا را تسهیل خواهد کرد

در صورتی‌که تعز آزاد شود، بندر حدید نیز به‌طور کامل آزاد خواهد شد. در چنین وضعیتی باید سقوط صنعا را حتمی دانست.

اهمیت این مناطق در آن است که به جاده اصلی میان استانهای حدیده و تعز مشرف هستند

ارتش ملی و مقاومت مردمی خط امدادرسانی حوثی‌ها را که میان حدیده و تعز کشیده شده قطع خواهند کرد. ناظران نظامی عقیده دارند جنگ در ساحل غربی دریای سرخ و تصرف مواضع باقیمانده در غرب تعز حفاظت باب‌المندب را تأمین خواهد کرد و امنیت دریانوردی در تنگه باب‌المندب نیز بدین وسیله تضمین خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a202fc59-342e-4fb2-88b2-4ab1e247cf66"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات