728 x 90

فرو نشست زمين,

فرونشست زمین در میدان معلم در تهران

-

فرونشست زمین در میدان معلم تهران
فرونشست زمین در میدان معلم تهران
فرونشست زمین در خیابان بیگلو میدان معلم تهران باعث ایجاد گودالی بزرگ و ترک‌خوردگی در چند ساختمان شد. به گزارش رسانه‌های حکومتی ساعت18 و 43دقیقه روز سه‌شنبه 14 دی حادثه فرونشست کف زمین در میدان معلم، خیابان بیگلو به‌وقوع پیوست. این فرونشست باعث ایجاد گودالی بزرگ و ترک‌خوردگی در چند ساختمان شد.

خاطرنشان می‌شود شب 13 دی نیز بخشی از معبر بازار سبزه میدان تهران، مقابل سرای خورشید ریزش کرد. محل ریزش یک کوچه چهار متری به طول 6 متر و عمق دو متر بوده و بوی فاضلاب نشان از ریزش چاه فاضلاب دارد.

بنا‌ به این گزارش چند مغازه دچار خسارت و تخریب دیوار و سقف شدند. در این حادثه سرایدار 30ساله سرای خورشید از ناحیه سر آسیب دید.
یک فروشنده در بازار تهران صبح سه‌شنبه گفت: بخت با مغازه‌داران سبزه میدان یاری کرد که این اتفاق شب افتاد وگرنه در روز بسیاری از فروشندگان و مردم در این محل تردد داشته و یا ساکن هستند. الآن همه در نگرانی هستند که جای دیگر ریزش نکند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در تهران اعتراف کرد: ”تهران در سال بین 31 الی 36 سانتیمتر فرونشست دارد“.
این کارگزار رژیم با بیان این‌که دلیل فرونشست در شهر تهران استفاده زیاد از منابع آبی زیر زمینی است، گفت: ”چاه‌های آبمان خشک شده است و در تهران یک سیستم آب رسانی فرسوده داریم که به‌زعم کارشناسان نیرو 30 درصد هرز روی منابع آبی داریم“.

وی در ادامه با گفتن این‌که در حال حاضر شاهد فرونشست و فرو چاله به‌صورت مستمر در دشت تهران هستیم که شهر تهران نیز در میان آن است، احتمال ادامه این فرونشستها را قطعی دانست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d316c32-bb50-45bc-bbd5-f484e137ea5e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات