728 x 90

-

دستگیری شماری از مزدوران رژیم در فلسطین

-

حماس
حماس
رسانه‌های حکومتی از دستگیری شماری از مزدوران رژیم در فلسطین که از جنایات رژیم آخوندی در جریان قتل‌عام حلب حمایت می‌کردند، خبر دادند.

خبرگزاری حکومتی انتخاب که این خبر را به‌نقل المانیتور انتشار داد، از قول این منبع نوشت: روزنامه لبنانی الاخبار که به حزب‌الله لبنان وابسته است نوشت سرویس‌های امنیتی تحت رهبری حماس در غزه برخی افراد را که حمایتشان را از کنترل نیروهای (رژیم) ایران و سوریه بر حلب اعلام کردند مورد بازجویی قرار دادند. برخی از این شخصیتها شامل هاشم سالم رهبر الصابرین بوده که از بازپس‌گیری حلب حمایت کرده و به نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله برای کنترل این شهر تبریک گفته بود.

المانیتور نوشت: روابط رژیم ایران با حماس همزمان با جنگ داخلی خونین سوریه تیره شده است به‌ویژه بعد از درگیریها در حلب در اوایل این ماه و بازپس‌گیری این شهر از شورشی‌ها. در ۱۴ دسامبر حماس در بیانیه‌یی اعلام کرد که در سوریه نسل‌کشی صورت گرفته است.

اوسامه حمدان رئیس بخش روابط بین‌الملل حماس نیز به المانیتور گفت فلسطینی‌ها در غزه با اتفاقات رخ داده در حلب احساس نزدیکی می‌کنند. بسیاری از اعضای دفتر سیاسی حماس نیز درباره وضعیت حلب اظهارنظر کرده‌اند. خالد مشعل رئیس حماس گفته بود این جنبش نسبت به حلب ابراز همدردی می‌کند. روز قبل محمد الظهار وقایع حلب را فاجعه خوانده بود.

علاوه بر این مخالفتها با رژیم ایران، مؤسسه پژوهشگران فلسطینی که با حماس رابطه نزدیکی دارد تظاهراتی در غزه در حمایت از مردم حلب به راه انداخت. جنبش زنان حماس نیز در اعتراضاتشان در غزه همین مطالبات را دنبال کردند. در لبنان نیز حماس نشست سالانه‌اش را به نشانه همبستگی با حلب تعطیل کرد.

رسانه حکومتی انتخاب به‌نقل از المانیتور نوشت: حشمت الله فلاحت‌پیشه یکی از اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: به نظر می‌رسد سیاستهای حماس مدت‌هاست به‌دلیل رویکردهایی که دارد، از جمهوری اسلامی زاویه گرفته است و این موضوع را به خوبی می‌توانیم در ماجرای سوریه مشاهده‌ کنیم.

فلاحت‌پیشه افزود: از زمانی که بحران سوریه شکل گرفت حماس با برخی از موضع‌گیری‎های ضد و نقیض باعث شد که انتقاد‌های جدی به این جریان شکل گیرد.

یکی از تحلیل گران (رژیم) به المانیتور گفت، نخبگان سیاسی در حکومت ایران از این بیانیه استقبال نکردند و «آن را در حمایت از حلب نمی‌دانند بلکه در حمایت از محور ترکی قطری و در مخالفت با اسد می‌دانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0087fed6-ef4f-4970-9276-b36d7738d052"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات