728 x 90

بحرانهاى اجتماعى,

کانال تلگرام مجاهدین و شکست رژیم

-

كانال تلگرام مجاهدين
كانال تلگرام مجاهدين
اقبال روزافزون مردم ایران از «تلگرام»، به‌دلیل امنیت آن، به یک واقعیت مسلم تبدیل شده است. کارگزاران رژیم با اشراف به این موضوع بارها درصدد برآمده‌اند تا این شبکهٴ محبوب اجتماعی را فیلتر کنند اما هر بار سرشان به سنگ خورده و جیغ بنفش آنها به آسمان بلند شده. خیز اخیرشان نیز برای فیلترینگ تلگرام مجاهدین به نتیجه‌یی نرسید و بیش از پیش داغ کهنهٴ آنها را تازه کرد. این سوز و گداز آنجا ضریب می‌خورد که شبکه‌های شترگاوپلنگ و من‌درآوردی و آخوندساز آنان مانند «بیسفون»، «سلام» و... نه تنها نتوانسته در بین مردم ایران جا باز کند، بلکه اسباب تنفر و تمسخر شده است.

گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری وابسته به نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم، به تاریخ 12 دی 95 به گوشه‌یی از این استیصال اشاره می‌کند. با خواندن این گزارش درمی‌یابیم که تأسیس نهاد سرکوبگرانه‌یی مانند «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» برای کنترل فضای مجازی نیز دردی از آخوندها دوا نکرده است. قابل‌توجه این‌که برخلاف تقاضاهای و پیگیریهای مستمر کارچرخانان رژیم، مدیریت تلگرام به تهدید و تطمیع وقعی ننهاده و حاضر نشده طبق منویات سرکوبگرانهٴ آنها سرورهایش را به داخل ایران منتقل کند.

«عبدالصمد خرم‌آبادی»، دبیرکل نهاد سرکوب فضای مجازی، آشکارا این بن‌بست رژیم را این‌گونه به نمایش می‌گذارد: «در حال حاضر فضای مجازی کشور توسط بیگانگان اشغال شده هم‌چنانکه در زمان جنگ تحمیلی دشمن در قسمتی از خاک کشور مستقر شده بود و قوانین جمهوری اسلامی در مناطق اشغالی اجرا نمی‌شد، اکنون نیز قوانین کشور در فضای مجازی اشغال شده اجرا نمی‌شوند». [همان منبع]

سرانجام، از اعتراف این کارگزار رژیمی می‌شود فهمید که علت‌العلل نگرانی حکومت آخوندی از گسترش تلگرام چه می‌تواند باشد. در این جمله دقت کنید:
«ما الآن در تلگرام کانال‌هایی داریم مثل کانال (مجاهدین) که علیه نظام جمهوری اسلامی در حال فعالیت است»
... «تمام کتابهایی که از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران انتشار آنها غیرقانونی اعلام شده و در طول این سی و هفت هشت سال علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور کتاب‌های زیادی نوشته شده در تلگرام وجود دارد و دانلودشان مجانی است. خب این واقعاً فاجعه است».

بله، برای حکومتی که می‌خواهد بگیر و ببند و سانسور و دار و شکنجه و شلاق را حتی شامل فضای مجازی و محیط سایبری کند، وجود حتی یک قطره آزادی یک «فاجعه» است. زمانی می‌توانیم بیشتر ابعاد هراس رژیم از گسترش تلگرام در بین جوانان را درک کنیم که سری به آمار و ارقام منتشره توسط رسانه‌های همین رژیم بزنیم؛ که البته فقط نشاندهندهٴ گوشه‌یی از واقعیت است:
خبرگزاری تسنیم رژیم در تاریخ 12 دی به‌نقل از پاسدار سید کمال هادیانفر می‌گوید: «در حال حاضر بیش از 29 میلیون کاربران این فضا جوانان هستند و بیش از 170هزار کانال فارسی در تلگرام فعال است که بخش زیادی از این کانال‌ها در اختیار قشر جوان قرار دارد».

روزنامه رسالت در سرمقاله «ما و دنیای دیجیتال» پرده را مقداری بیشتر بالا می‌زند: «11هزار کانال تلگرامی، بیش از 5000 عضو دارند، 32 کانال بالای 500هزار عضو، و 7 کانال نیز بیش از یک میلیون عضو دارند. کانال‌های تلگرام، روزانه به‌طور متوسط، حدود یک میلیون و پانصد هزار مطلب منتشر می‌کنند که در مجموع، بین 2/5 تا 3میلیارد بازدید را طی یک روز رقم می‌زنند. هر کاربر ایرانی تلگرام به‌طور متوسط در 13 کانال عمومی عضو است و روزانه نزدیک به 100 مطلب در این کانال‌ها مطالعه می‌کند».

واژگانی مانند «مجاهدین»، «قشر جوان» و «آگاهی‌بخشی رسانه‌یی» واژگانی است که رابطه کارگزاران رژیم با آنها در حکم جن و بسم‌الله است.

«وقتی توزیع یک نوع گوشی همراه متوقف می‌شود یا یک پیام‌رسان از دسترس خارج می‌گردد، احوال و اوضاع پل حافظ مشابه وضع و حال کوی دانشگاه در آستانه انتخابات 76 می‌شود».

... «همه چیز در حال تغییر شکل است؛ مراسم دینی، خانواده، کلاس‌های درس، سیاست، محیط کار، سازمانها، رسانه‌های غالب، همه و همه در حال تغییرات عمیق هستند، و ما دقیقاً نمی‌دانیم با این سیل عظیم تغییر چه باید بکنیم؟». [همان منبع]

بله، براستی «سیل عظیم» و غیرقابل سدکردن تغییر، آگاهی و بیداری همه چیز و همه جا را درمی‌نوردد و به‌محض فیلترینگ یک کانال، کانال مشابه دیگری جای آن را می‌گیرد و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. هراس از فعالیت مجاهدین برای شکل‌دادن به قیامی مشابه قیام 88 یا بسا فراگیرتر از آن از طریق شبکه‌هایی مانند تلگرام، واتس آپ و اینستاگرام به کابوس روزمرهٴ رژیم تبدیل شده است. بنا‌ به اعتراف منابع رژیمی، تلگرام بیش از 60 درصد ترافیک اینترنتی را به خودش اختصاص می‌دهد.

ماحصل این‌که هر چه به سرفصل انتخابات فرمایشی رژیم نزدیکتر می‌شویم، این «هراس بنیادین» [اصطلاح خود رژیم] ، به فک لرزه و رعشه احتضار تبدیل می‌شود و سرانجام سرتاپای جنایتکاران را درمی‌نوردد. از هم‌اکنون می‌توان پیش‌بینی کرد که با گسترش «سیل عظیم» اطلاع‌رسانی، رژیم روزهای سخت و بسا سخت‌تری را در پیش رو خواهد داشت و در نقطهٴ مقابل، مردم و جوانان به‌جان آمدة‌ ایران فرصت‌های درخشانی را برای بهم پیوستن، یکی شدن و فریاد کردن در اختیار خواهند داشت که قطعاً قدر آنها را خواهند دانست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a492ef7-5c60-4bcd-9b7d-c3084f1bfe4c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات