728 x 90

اخبار امريكا,اخبار روسيه,

آمریکا ۳۵دیپلومات روسیه را اخراج کرد

-

آمریکا ۳۵دیپلومات روسیه را اخراج کرد
آمریکا ۳۵دیپلومات روسیه را اخراج کرد
خبرگزاری رویتر گزارش داد: باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه 9 دی، به تلافی دخالت‌های روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه تصویب کرد. بر اساس این تحریمها ۳۵ دیپلومات روسیه از آمریکا اخراج و دو مجموعه متعلق به روسیه در ایالت‌های نیویورک و مریلند نیز تعطیل خواهند شد. آمریکا به این ۳۵ دیپلومات روسیه ۷۲ ساعت مهلت داده است تا خاک این کشور را ترک کنند. خبرگزاری رویتر به‌نقل از یک مقام ارشد دولت اوباما نوشت تصمیم اخراج دیپلوماتهای روس در واکنش به کمپین روسیه برای آزار و اذیت دیپلوماتهای آمریکایی در مسکو گرفته شده است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز روز پنجشنبه این ۳۵ تبعه روس را مأموران اطلاعاتی خواند و نوشت تحریم‌های جدید آمریکا دو دستگاه اطلاعاتی عمده روسیه و چهار افسر ارشد در واحد اطلاعات نظامی آن کشور را در بر می‌گیرند. به‌نوشته نیویورک تایمز، کاخ سفید معتقد است این واحد اطلاعاتی روسیه دستور حمله سایبری چند ماه پیش به کمیته ملی حزب دموکرات و دیگر نهادهای سیاسی ایالات متحده را صادر کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز ضمن مخابره خبر تحریم آمریکا علیه روسیه نوشت: ”دولت آمریکا به همه آمریکایی‌ها هشدار داده است که در مقابل اقدامات روسیه هوشیار باشند.



رئیس جمهوری ایالات متحده روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه تصویب کرد که بر مبنای آن ۳۵ دیپلومات آن کشور از آمریکا اخراج و دو مجموعه متعلق به روسیه در ایالت‌های نیویورک و مریلند نیز تعطیل خواهند شد.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، باراک اوباما که سه هفته دیگر کاخ سفید را به دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده تحویل خواهد داد، به تلافی دخالت‌های مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر این تحریم‌ها را تصویب کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی در همین زمینه به‌نقل از یک مقام ارشد دولت اوباما نوشت که تصمیم اخراج دیپلوماتهای روس در واکنش به کمپین روسیه برای آزار و اذیت دیپلوماتهای آمریکایی در مسکو گرفته شده است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز این ۳۵ تبعه روس را مأموران اطلاعاتی خواند و نوشت تحریم‌های جدید آمریکا دو دستگاه اطلاعاتی عمده روسیه و چهار افسر ارشد در واحد اطلاعات نظامی آن کشور را در بر می‌گیرند.

به نوشته این روزنامه، کاخ سفید معتقد است این واحد اطلاعاتی روسیه دستور حمله سایبری چند ماه پیش به کمیته ملی حزب دموکرات و دیگر نهادهای سیاسی ایالات متحده را صادر کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در خبری فوری، ضمن اعلام این خبر، نوشت که دولت ایالات متحده به همه آمریکایی‌ها هشدار داده است که در مقابل اقدامات روسیه هوشیار باشند.

واشینگتن به این ۳۵ دیپلومات روسیه ۷۲ ساعت مهلت داده است تا خاک ایالات متحده را ترک کنند.

این خبر در حال به روز رسانی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89eaaf33-839d-4c12-b571-8d0bcd84c677"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات