728 x 90

بحرانهاى اجتماعى,

فروش نوزاد با قیمت ۱۰۰هزار تومان در بیمارستانهای تهران

-

فروش نوزاد در حکومت آخوندی
فروش نوزاد در حکومت آخوندی
«‌خرید و فروش نوزاد»!
این خبر خودش به اندازه کافی تکان‌دهنده است. اما وقتی این خبر برای نخستین‌بار از سوی رئیس کمیسیون اجتماعی شورای قلابی شهر تهران منتشر شد، از سوی هیچیک از ارگانهای رژیم تکذیب نشد، بلکه کارگزارانی نظیر معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری به شکلی ضمنی آن را تأیید کردند.

بعد از آن هم با طرح احتمال دست داشتن برخی پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستانهای شلوغ دولتی در این ماجرا، باز هم اصل خبر تکذیب نشد، بلکه ماجرای دست داشتن پزشکان و پرستاران در این خرید و فروش تکذیب شده است.

خرید و فروش نوزادان واقعیت تلخی است که تحت حاکمیت آخوندها در زیر پوست شهر جریان دارد. حکایت این خرید و فروش، حکایت تلخ اعتیاد است. رشد نگران‌کننده اعتیاد در زنان حکایت تلخی است که بهتر می‌تواند به علامت سؤال بزرگی که در برابر خرید و فروش نوزادان وجود دارد، پاسخ بدهد.

نخستین زمزمه‌های رسانه‌ای سال گذشته بود که این موضوع برای نخستین‌بار از سوی فاطمه دانشور، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای قلابی شهر تهران رسانه‌یی شد. به گفته این مزدور، بر اساس گزارشهایی که به دست آورده بود، زنان کارتن‌خواب و... هنگام زایمان به برخی بیمارستانهای جنوب و مرکز شهر مراجعه می‌کنند و پس از به دنیا آمدن نوزاد با دریافت ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بچه خود را می‌فروشند.

پس از آن، خبر پیش‌فروش نوزاد که به‌معنای خرید و فروش نوزاد در شکم مادر است نه فقط تکذیب نشد، بلکه از سوی معاونت امور زنان و خانواده آخوند روحانی تأیید شد. شهیندخت مولاوردی حتی از زیاد بودن موارد آن در ایران سخن گفت. بنا‌ به تأکید وی، عوامل زنجیر‌واری مانند فقر اقتصادی، فقر فرهنگی، اعتیاد، کارتن‌خوابی و ازدواج کودکان منجر به فروش این نوزادان می‌شود. به گفته مولاوردی 10 درصد آمار معتادان زن هستند؛ آمار قابل‌تأملی که طی سال‌های اخیر رشدی عجیب داشت و با چنین رشدی آسیب‌های اجتماعی گسترده‌تری را باید چشم‌انتظار بود.

از سوی دیگر رئیس اداره به‌اصطلاح پیشگیری و درمان سوء‌مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت رژیم سال گذشته در پی اظهارات فاطمه دانشور درباره خرید و فروش نوزادان از تولد سالانه ۷۰ هزار نوزاد از مادران معتاد خبر داد؛ نوزادانی که بنا‌ به تأکید علیرضا نوروزی باید برای ترک و رفع علائم اعتیاد در بیمارستان بستری شوند.

150 نوزاد بد سرپرست در 7ماه
حالا این معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی رژیم است که بر این حقیقت صحه می‌گذارد. حبیب‌الله مسعودی فرید، فروش نوزاد توسط برخی مادران معتاد را واقعیتی عنوان می‌کند که انجام می‌شود. وی در عین‌حال در این باره می‌گوید: این‌که خرید و فروش نوزاد در کشور انجام می‌شود را همه می‌دانیم.

مسعودی فرید با تأکید بر این‌که اغلب مادران کارتن‌خواب نسبت به فروش کودک خود اقدام می‌کنند، گفت: طی هفت ماه گذشته حدود 150 نوزاد از طریق بیمارستانها به بهزیستی تحویل داده شده‌اند.

ایرج حریرچی، قائم‌مقام وزیر بهداشت رژیم هم در واکنش به موضوع خرید و فروش نوزادان می‌گوید: من هم مواردی از فروش نوزاد و کودک را شنیده‌ام.

پاتوق‌هایی مانند محله هرندی تهران به‌عنوان یکی از کانونهای انواع آسیب‌های اجتماعی دست پخت نظام آخوندی، یکی از محلاتی است که می‌توان با مراجعه به آنها پیگیر ماجرای خرید و فروش نوزادان شد. در بوستانهای این منطقه می‌توان زنان باردار رنجوری را دید که در گوشه‌یی در خماری خود فرو رفته‌اند یا از نشئگی درد می‌کشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f33a9123-ff37-4d42-81ab-ecf5e7607cbf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات