728 x 90

خودسوزى,

خودسوزی اعتراضی یک نانوای زحمتکش در گلپایگان

-

خودسوزی
خودسوزی
یک نانوای زحمتکش در گلپایگان در اعتراض به فشار اقتصادی و مشکلات بیمه، با بنزین خود را به آتش کشید. وی که 38سال سن داشت و ساعت 13روز جمعه 4 دی با یک گالن 20لیتری بنزین خود را به آتش کشیده بود روز شنبه در بیمارستان جان باخت.

یک عضو هیأت مدیره اتحادیه نانوایی استان اصفهان در این رابطه گفت: نانوایان امروز وضعیت مالی خوبی ندارند و در آمد آنها درحد گذران یک زندگی ساده هم نیست و تمام این عوامل به‌دلیل تأخیر 4ساله دولت در اعلان نرخ به نانوایان است. این امر سبب ورشکستگی بسیاری از نانوایان شده است.

خاطرنشان می‌شود مهر امسال نیز یک کارگر شهرداری در کنگاور در اعتراض به پرداخت نشدن 4ماه حقوق عقب‌افتاده خود، در مقابل فرمانداری رژیم در این شهر دست به خودسوزی زد. اواخر ماه شهریور نیز در حادثه مشابهی، یکی از کارگران اخراجی کارگاه 'نیک الیاف' دیواندره در اعتراض به شرایط بد معیشتی با خوردن قرص برنج دست به خودکشی زد و به زندگی‌اش پایان داد.
سال گذشته هم یک کارگر معدن طلای آق دره در میاندوآب و یک کارگر در بیمارستان طالقانی کرمانشاه دست به خودسوزی اعتراضی زده بودند.
طبق آمارهای رسمی؛ ۹٣ درصد کارگران با قرارداد موقت کار می‌کنند که وضعیت معیشتی آنها روز به روز بغرنج‌تر می‌گردد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d1d4fa8-f967-4113-81d4-1e3b81caa252"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات