728 x 90

سوريه,

تغییر تاکتیک ارتش آزادی سوریه در ادلب، مصاحبه با ژنرال احمد حمادی

-

ارتش آزاد سوریه در ادلب
ارتش آزاد سوریه در ادلب
رژیم اسد و متحدان وی بمبارانهای فشرده علیه مناطق حومه حلب و ادلب را شروع کردند. استان ادلب جایی است که دهها هزار تن از شهروندان و رزمندگان در حلب به آنجا کوچ داده شده‌اند. سه شهر اصلی ادلب در شمال غربی سوریه هدف بمبارانها قرار گرفتند. ژنرال احمد حمادی سخنگوی رسمی لشکر شمالی ارتش آزادی سوریه مصاحبه‌یی در این رابطه با تلویزیون العربیه انجام داد که بخشهایی از ان در زیر می‌آید.

ژنرال احمد حمادی سخنگوی لشکر شمالی ارتش آزادی سوریه:
جنگ از سوی رژیم جنایتکار اسد و متحدان آن روسها و رژیم ایران در سراسر سوریه متوقف نشده است. جنگ چه در حلب و چه در ادلب ادامه دارد. درست 48ساعت بعد از آن‌که آخرین گروه از شهروندان و رزمندگان حلب را ترک کرده و به حومه ادلب رفتند، هواپیماهای روسی و پاسداران رژیم ایران جنایتهای بزرگی را در حومه غربی و جنوبی حلب و در ادلب مرتکب شدند. چند حمله هوایی علیه شهرهای معرت مسرین و مناطق دیگر که ساکنان حلب را در خود جای داده، انجام شد. بنابراین جنگ ادامه دارد و رژیم اسد و پاسداران رژیم ایران تلاش می‌کنند تا در صحنه پیشروی کنند. رژیم اسد اکنون دیگر اثری از آن نیست بلکه یک نیروی اشغالگر ایرانی و روسی در منطقه گسترش یافته است. اینها با عناصری از رژیم اسد که در قتل مردم سوریه مشارکت دارند، همراه هستند.

تلویزیون العربیه: اپوزیسیون و ارتش آزادی سوریه چه گزینه‌هایی در اختیار دارد تا مانع از تکرار سناریوی حلب شود؟

ژنرال احمد حمادی: طبعا جنگ امروز، با جنگ در داخل شهر حلب فرق می‌کند. در شهر حلب یک محاصره کشنده برای 120روز ادامه داشت. رزمندگان در میان خانواده‌ها با سرما و گرسنگی و فقدان رسیدگیهای پزشکی و انسانی مواجه بودند. اما هنگامی‌که رزمندگان از شهر خارج شده و با رزمندگان حما وادلب همراه هستند، دیگر صحنه و تصویر فرق می‌کند و درست نیست این تصویر ارائه شود که گویا چیزی جز ادلب باقی نمانده است. ما حومه لاذقیه و حماه و حمص را داریم که تاکنون رژیم اسد و شبه‌نظامیان آن همراه با متحدانش نتوانستند بر بیش از 32 درصد از خاک سوریه مسلط شوند. حتی رژیم اسد در استان حلب فقط بر 13 درصد از خاک این استان تسلط دارد. در شهر حلب هم ما محله‌های راشدین 4 و راشدین 5 و جمعیت زهرا و مرکز پژوهشهای علمی و کفر حمراء و لیرمون را داریم که در کنترل رزمندگان قرار دارند.

اگر رژیم اسد و متحدان آن به همراه پاسداران رژیم ایران، می‌توانستند مردم سوریه را کامل بسوزانند، یک لحظه هم درنگ نمی‌کردند. اما رزمندگانی هستند که از این مناطق دفاع می‌کنند. انتظار می‌رود تاکتیکهای نظامی رزمندگان در این مرحله، تغییر کند. مناطق ادلب دارای وضعیت جغرافیایی متفاوتی است و ناهمواریهای زیادی دارد. رزمندگان عملیاتهای مختلفی را انجام می‌دهند و راههای امدادرسانی وجود دارد بنابراین امکان ندارد، بتوان این مناطق را محاصره کرد. لذا جنگ شدید و قوی خواهد بود. اگر این رژیم به جنگش ادامه دهد با عواقب و هزینه‌های زیادی مواجه خواهد شد.

العربیه: آیا ارتش آزادی و اپوزیسیون سوریه با نیروهایش بر روی زمین، توان و قدرت عملی با رژیم اسد را دارد؟

ژنرال احمد حمادی: نیروهای انقلاب سوریه در این مناطق بسیار قویتر از شبه‌نظامیان و مزدوران رژیم هستند. آنچه که در حلب رویداد کاملاً فرق می‌کند. طبعاً شرایط فرق می‌کند و تاکتیکهای دیگری هم مانند جنگ چریکی و بستن راههای کوهستانی که راه گریزی برای آنها متصور نیست، وجود دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f23fd80-3368-487a-8928-459bb5539c57"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات