728 x 90

سوريه,

خاتمه موفقیت‌آمیز تخلیه شرق حلب + تصویر

-

کودکان سوری با علامت پیروزی خاتمه موفقیت‌آمیز تخلیه شرق حلب را نشان می‌دهند
کودکان سوری با علامت پیروزی خاتمه موفقیت‌آمیز تخلیه شرق حلب را نشان می‌دهند
با خاتمه عملیات انتقال مردم و رزمندگان از شرق حلب با حمایت جامعه جهانی و شورای امنیت، خبرگزاری آناتولی ترکیه آمار مجموع رزمندگان سوری و شهروندان منتقل‌شده به مناطق امن و تحت کنترل اپوزیسیون سوریه را بیش از 45هزار تن ذکر کرد. به گزارش الجزیره، رزمندگان سوری نیز خروج آخرین ستون از حلب را تأیید کردند.

 
عملیات انتقال از هفته گذشته با کارشکنی‌ها و جنایات مستمر عوامل اعزامی خامنه‌ای مواجه شد، اما ایستادگی رزمندگان و مردم حلب و کارزار جهانی و تظاهرات گسترده بین‌المللی و همچنین تصویب قطعنامه شورای امنیت ملل‌متحد برای اعزام ناظران سازمان ملل، توطئه‌های رژیم را به شکست کشاند.

 
خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تصویب قطعنامه مجمع عمومی ملل‌متحد برای محاکمه مسئولان جنایت علیه بشریت در سوریه نوشت: سازمان ملل، تشکیل هیأتی را برای تحقیق درباره جنایات جنگی در سوریه تصویب کرد.

 
بر اساس این قطعنامه که چهارشنبه شب ۲۱ دسامبر در اجلاس مجمع عمومی ملل‌متحد تصویب شد، هیأتی برای تحقیق و گردآوری شواهد و مدارک وقوع جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در سوریه تشکیل خواهد شد. وظیفه این هیأت، آماده کردن پرونده‌های ضروری برای پیگرد کیفری عاملان جنایات جنگی در محاکم و مجامع قضایی کشوری، منطقه‌یی و بین‌المللی، طبق حقوق بین‌الملل است.

 
 
خبرگزاری فرانسه افزود: قطعنامه روز چهارشنبه سازمان ملل با مخالفت رژیم سوریه، دولت روسیه و رژیم ایران روبه‌رو شد و غلامحسین دهقانی، سفیر رژیم ایران در سازمان ملل در نیویورک نیز تصویب این قطعنامه را «نقض منشور ملل‌متحد و حاکمیت ملی سوریه» خواند.

 
در همین حال دولتهای فرانسه و انگلستان قصد دارند طرحی را به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد دهند که بر اساس آن، فروش هلیکوپتر به رژیم سوریه ممنوع شود و تحریم‌های مرتبط با سلاح شیمیایی برای این رژیم در نظر گرفته شود. این طرح ١١ فرمانده نظامی ارتش سوریه را در فهرست سیاه قرار داده است.

 
در همین حال پایگاه خبر رسانی فاکس‌نیوز در مطلبی با تیتر «رژیم ایران نقش عمده را در قتل‌عام حلب بازی می‌کند»، نوشت: در حالیکه خشم علیه قتل‌عام در حلب به‌طور عمده متوجه بشار اسد بوده است، فعالان در صحنه می‌گویند رژیم تهران یک فرمانده اصلی سپاه پاسداران خود را به صحنه درگیریها در حلب فرستاده و کمپهای مخفی ایجاد کرده است و در آنجا مزدوران عراقی خود را آموزش داده تا شورشیان را در شهر حلب سوریه ریشه‌کن کنند.

 
فاکس نیوز با درج عکسی از تظاهرات در ترکیه در همبستگی با مردم حلب می‌نویسد: تظاهر کنندگان در خلال تظاهرات علیه نقش رژیم ایران در حلب در نزدیک کنسولگری رژیم ایران در استانبول ترکیه، در حال شعار دادن هستند.

 
در ادامه گزارش فاکس‌نیوز آمده است: بر اساس اطلاعات به‌دست آمده توسط فاکس نیوز، نیروهایی که در حال حاضر شهر حلب را کنترل می‌کنند تحت فرماندهی سپاه پاسداران رژیم ایران قرار دارند و گروه‌های نظامی تحت فرماندهی آن گروه‌های وابسته و مزدور رژیم ایران از قبیل حزب‌الله لبنان، شبه‌نظامیان عراقی و نیز شبه‌نظامیان شیعی از افغانستان و پاکستان هستند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/abc3b35c-2572-4774-9997-3c86a56ce558"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات