728 x 90

محكوميتهاى بين المللى رژيم ايران,

نگرانی رژیم ایران از موافقت سازمان ملل با تشکیل هیأت تحقیق در مورد جنایت جنگی در سوریه

-

غلامحسین دهقانی سفیر رژیم آخوندی در سازمان ملل‌متحد
غلامحسین دهقانی سفیر رژیم آخوندی در سازمان ملل‌متحد
غلامحسین دهقانی سفیر رژیم آخوندی در سازمان ملل‌متحد و مشاور امور بین‌الملل ولی‌فقیه ارتجاع روز پنجشنبه 2 دی نگرانی خود را از قطعنامه جدید سازمان ملل‌متحد از تشکیل هیأت تحقیق در مورد جنایت جنگی در سوریه ابراز کرد.

وی مدعی شد قطعنامه پیشنهادی لیختن اشتاین و قطر حرکتی مخرب است که می‌تواند تلاشها برای صورت دادن به یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه را تضعیف کند.

سفیر رژیم آخوندی در سازمان ملل‌متحد بدون اشاره به حضور پاسداران در سوریه و کشتار و قتل‌عام مردم مدعی شد از نظر جمهوری اسلامی منازعه در سوریه راه‌حل نظامی ندارد و مردم سوریه باید بتوانند خود در مورد آینده سیاسی‌شان تصمیم بگیرند.

خاطرنشان می‌شود ۱۰۵ عضو سازمان ملل‌متحد طی قطعنامه‌یی به تشکیل هیأتی برای تحقیق در مورد « جنایت جنگی» در سوریه رأی مثبت دادند. تنها 13 کشور به این قطعنامه رأی منفی داده‌اند. پیش‌نویس قطعنامه‌ در این مورد را لیختن اشتاین ـ با کمک دهها کشور دیگر ـ آماده کرده و در آن خواسته شده بود تا یک گروه مستقل و بی‌طرف تشکیل شود. هدف از تشکیل این گروه، جمع‌آوری مدارک و شواهد عادلانه و مستقل از اقدامات جنایت‌آمیز، بر پایه قوانین و معیارهای بین‌المللی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02d45aa0-5afb-459e-8202-979df3edd2a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات