728 x 90

تورم و گرانى,

هزینه شب یلدا حداقل صد هزار تومان

-

گرانی کمرشکن خوراکی‌های شب یلدا
گرانی کمرشکن خوراکی‌های شب یلدا
سایت حکومتی تابناک نوشت هزینه شب یلدا برای یک خانواده 5نفره حداقل 100هزار تومان هزینه می‌شود.

به نوشته این رسانه‌های حکومتی یکی از اقلام پر مصرف شب یلدا شیرینی است که قیمت هر کیلو شیرینی‌تر 15هزار تومان و هر کیلو شیرینی دانمارکی 12هزار تومان است که برای یک خانواده 4نفره حداقل باید نیم کیلو شیرینی تهیه کرده که هزینه آن حدوداً 8هزار تومان می‌شود.

یکی دیگر از خوراکی‌هایی که در این شب در میان خانواده‌ها جایگاه ویژه‌یی دارد، آجیل شب چله است که قیمت هر کیلو از آن از 37هزار تومان شروع و تا 50هزار تومان نیز ادامه دارد، که یک خانواده 5نفره باید حداقل یک کیلو آجیل تهیه کنند که میانگین قیمت آن 40هزار تومان خواهد بود.

همچنین در این میان شکلات یکی دیگر از خوراکیهای مربوط به این شب محسوب می‌شود که قیمت هر کیلو از آن نیز بسته به طعم و مارک متفاوت است و میانگین قیمت آن حدود 15هزار تومان است که برای یک خانواده 5نفره حداقل باید نیم کیلو شکلات تهیه کرده که هزینه آن حدود 8هزار تومان می‌شود.

در کنار آجیل، شکلات و شیرینی میوه یکی از اصلی‌ترین خوراکی‌های این شب به‌شمار می‌آید که هندوانه پیشاز میوه‌ها در شب یلدا است که برای یک خانواده 5نفره باید یک هندوانه 3 کیلویی تهیه کرد که هزینه آن حدود 10هزار تومان می‌شود.

در کنار هندوانه سایر میوه‌ها نیز در سفره شب یلدا مورد استفاده قرار می‌گیرند که از انار گرفته تا پرتقال، سیب، خرمالو، خیار و ازگیل را شامل می‌شود که برای خرید این میوه‌ها برای یک خانواده 5نفره باید حدود 30هزار تومان هزینه کرد.

این منبع در پایان افزود: «حال با نگاهی گذرا به سفره شب چله به این نتیجه می‌رسیم که برای گذاران شب یلدا بدون در نظر گرفتن جزئیات باید حدود 100هزار تومان هزینه کرد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1a47fab-a8de-4bb8-86c1-af8ab0dbf52b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات