728 x 90

سوريه,

از سرگیری عملیات تخلیه از شرق حلب

-

عملیات خروج رزمندگان سوری از حلب شرقی
عملیات خروج رزمندگان سوری از حلب شرقی
به گزارش تلویزیون فرانسه 24، بعد از چندین ساعت تأخیر، صبح روز دوشنبه29آذر 95 عملیات تخلیه محاصره‌شدگان در شرق حلب از سر گرفته شد و به گفته یک منبع پزشکی بیش از هزار نفر از این منطقه خارج شدند.

ناظر حقوق‌بشر سوریه نیز گفت ده دستگاه اتوبوس حامل نزدیک به 500نفر از شهرک‌های فوعه و کفریا به سوی مناطق تحت کنترل اسد در حلب حرکت کرده است.

احمد الدبیس رئیس تیم پزشکی و داوطلبانی که در عملیات تخلیه شرکت دارند گفت بیست اتوبوس حامل ساکنان شرق حلب 1200 تا 1300نفر را به غرب شهر منتقل کرده است.

در مقابل مدیر ناظر حقوق‌بشر سوریه رامی عبدالرحمن صبح روز دوشنبه گفت ده اتوبوس نزدیک به 500نفر را از فوعه و کفریا به سوی مناطق تحت کنترل رژیم اسد منتقل کرده است.

هنوز 30 دستگاه اتوبوس با سرنشین که از شب گذشته در سرما در انتظار حرکت بوده در محله عامریه متوقف شده است. این توقف به‌دلیل تهاجم افراد مسلح به اتوبوس های ویژه کفریا و فوعه و آتش زدن آنها بوده است.
یکشنبه شب گذشته تنها 350نفر توانستند با میانجیگری روسیه از شرق حلب خارج شوند. عملیات تخلیه بر اساس توافق میان روسیه و ترکیه و تحت نظارت کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ صورت گرفت.
استفان دمیستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه روز پنجشنبه گذشته گفت هنوز نزدیک به 40هزار غیرنظامی که در میان آنها 1500 رزمنده با خانواده‌هایشان در میان آنها وجود دارند در حلب باقی مانده‌اند.
 

نتایج تحقیقات در مورد تهاجم به کاروان سازمان ملل‌متحد در حومه حلب

به گزارش تلویزیون الجزیره 29آذر 95 نتایج تحقیق دبیرکل سازمان ملل‌متحد نشان می‌دهد تهاجم به کاروان انسان‌دوستانه در حومه حلب در ماه سپتامبر گذشته تهاجم هوایی بوده است.

کمیته تحقیق در این باره گفت نتوانسته است به عکسهای ماهواره‌یی متعلق به لحظه وقوع این حادثه دست رسی داشته باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ff88e67-3ab8-4cc0-8f2c-4441c5905608"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات