728 x 90

سوريه,دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,دخالتهای ایران,

عضو هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه: هدف پروژه فرقه‌گرایی رژیم ایران، اشغال کعبه است

-

اسامه تلجو عضو هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه
اسامه تلجو عضو هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه
تلویزیون العربیه در مصاحبه با اسامه تلجو عضو هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه از وی پرسید که ملاحظات شما در رابطه با روند جابه‌جایی اهالی شرق حلب و همچنین نگرانیها و دغدغه‌هایتان در این باره چیست؟

اسامه تلجو عضو هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه:
با درود به خواهران و برادران پایدارمان در حلب..
من امیدوارم که پروسه انتقال و جابه‌جایی با موفقیت به پایان برسد. حقیقتاً این پروسه با جنایت شروع شد و ما بیم آن داریم که با جنایتهای دیگری نیز همراه باشد. زیرا سران رژیم ایران مجبور به پذیرش این توافقنامه شد و هیچ رغبت و تمایلی هم به اجرای آن ندارند. بنابراین احتمال هر کاری از آنها می‌رود. ما همچنین نگران کلاه سفیدهای دفاع مدنی هستیم که از جانب روسیه تهدید می‌شوند و در این رابطه اطلاعاتی در دست داریم. به همین خاطر هر لحظه امکان وقوع جنایت توسط آنها وجود دارد.

العربیه:
شما چه اطلاعاتی در رابطه با کلاه سفیدها و روسیه دارید؟

اسامه تلجو عضو هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه:
صحبتهایی از منابع رسمی به ما رسیده مبنی بر این‌که روسها قصد تصفیه کادرهای کلاه سفید دفاع مدنی را دارند زیرا آنها اطلاعات و اسناد مهمی در مورد جنایتهایی که هواپیماهای روسی مرتکب شدند، در اختیار دارند. به همین خاطر هم باید این موضوع را اعلام کرد تا هر اتفاقی که برای کلاه سفیدها بیفتد، مسئولیت آن برعهده روسها باشد.

اول این‌که پروسه انتقال نیاز به حضور ناظران بین‌المللی دارد زیرا ما به هیچ طرفی جز طرفهای بین‌المللی اعتماد نداریم.

دوم این‌که آمار افراد جابه‌جا شده خیلی کم است و این امر نیاز به یک ماه زمان دارد تا تکمیل شود. این پروسه که با کندی پیش می‌رود به این معناست که یک‌ماه اهالی بدون غذا و بدون دارو و آب باقی می‌مانند. آنها هیچ‌گونه امکاناتی برای گذراندن این یک‌ماه را به این صورت ندارند.

لذا اولاً ما تا هنگامی‌که پروسه جابه‌جایی صورت می‌گیرد، خواهان ارسال هوایی کمکهای انسانی به اهالی هستیم. دوم این‌که ناظران بین‌المللی باید در جریان پروسه جابه‌جایی حضور داشته باشند تا امنیت و سلامت شهروندان را تضمین کنند.

سوم این‌که خانواده‌هایی که می‌خواهند در شهر باقی بمانند و توافقنامه آتش‌بس هم به آن اشاره دارد، باید با حفاظت بین‌المللی باشد و یک نیروی بین‌المللی، حفاظت آنها را از گزند شبه‌نظامیانی که از اطراف و اکناف عالم به حلب سرازیر شده‌اند، تأمین کند.

سازمان ملل‌متحد یک جمعیت خیریه نیست. سازمان ملل الآن به نقش خود در جنایت کوچاندن اجباری که اکنون دارد اتفاق می‌افتد، می‌افزاید. اگر بی‌عملی سازمان ملل‌متحد در رساندن کمکهای انسانی به حلب نبود ما الآن در این نقطه نبودیم. این امر در تمام مناطق محاصره شده، صدق می‌کند. اگر سازمان ملل‌متحد نقش خود را انجام می‌داد، ما شاهد کوچ اجباری و آوارگی نبودیم به همین خاطر سازمان ملل در این جنایتها مشارکت دارد.

العربیه: الآن بحث از آینده بعد از حلب است دمیستورا نسبت به تکرار سناریوی حلب در ادلب هشدار می‌دهد؟ نظر شما چیست؟

اسامه تلجو عضو هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه:
ما الآن در مورد اهالی حلب صحبت می‌کنیم. اما اگر جامعه جهانی به همین منوال با مسأله سوریه در بی‌عملی سیر کند، در واقع تمام آنچه که در حال روی دادن است، از یک جنایت هولناک دیگر حکایت می‌کند.

در حلب 250هزار نفر بودند در ادلب3 میلیون نفر زندگی می‌کنند. این همه آدم به کجا برود؟ آیا اروپا توان پذیرش 3 میلیون انسان را دارد؟ آیا ترکیه می‌تواند امنیت این همه را تأمین کند؟ به همین خاطر آدم فهم نمی‌کند که جامعه جهانی چگونه این‌طور غیرمنطقی با بحران سوریه برخورد می‌کند؟ جامعه جهانی منتظر می‌شود که اتفاق بیفتد بعد کاری بکند.. امروز باید به ادلب و غوطه در دمشق که هدف دشمن هستند، فکر کند.

اما آنچه که امروز روی می‌دهد، کوچاندن اجباری و تغییر بافت جمعیتی و تحقق پروژه فرقه‌گرایی رژیم ایران است. شبه‌نظامیان رژیم ایران که چند روز پیش محله مساکن هنانو را اشغال کردند اکنون در آنجا حسینیه راه انداخته‌اند.

لذا پروژه فرقه‌گرایی رژیم ایران کاملاً روشن است. آنها می‌خواهند به کعبه برسند کما این‌که چند هفته پیش مکه را با موشک هدف قرار دادند. من نمی‌دانم که چرا جهان در برابر این بربریت زمانه نمی‌ایستد؟ کشورهای عرب باید بدانند که تمامی آنها توسط این بربرها در معرض تهدید هستند مگر این‌که این غده را ریشه‌کن و درمان کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/146857e4-a0f4-493c-b680-63539392d313"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات