728 x 90

سوريه,

نظامیان اسد ۷۹نفر را در حلب اعدام خیابانی کردند

-

کشتار مردم  حلب توسط نظامیان اسد
کشتار مردم حلب توسط نظامیان اسد
الجزیره روز سه‌شنبه 23آذر95 گزاش داد: «نیروهای رژیم و شبه‌نظامیانش بعد از گرفتن محله‌های فردوس و صالحین و بستان القصر در حلب 79نفر را اعدام کرده‌اند. نیروهای نظامی شهر قدیم در حلب شرقی را به‌طور کامل گرفته است. تابه‌حال95 درصد از حلب در کنترل نیروهای دولتی است و مناطق تحت کنترل نیروهای اپوزیسیون به‌دلیل حجم بمبارانها شاهد کوچ گسترده مردم می‌باشد. خبرنگار ما فریادهای و کمک خواهی مردم محاصره شده را منتقل کرده است».

الجزیره افزود: «در محله‌های محاصره شده حلب راهی برای فرار وجود ندارد، بمبارانها حتی وقتی که در حال فرار و کوچ هستند نیز آنها را دنبال می‌کند و در خانه‌هایشان نیز گرسنگی در کمین آنها نشسته است. زخمی و یا کشته در حلب وضعیت مشابه دارند. نه امدادگری هست و نه بیمارستانی که به آنجا بروند. بیش از صدهزار شهروند در مناطق باقی مانده در کنترل اپوزیسیون مانده‌اند. خیلی از آنها وقتی که مناطق‌شان به‌دست نیروهای رژیم افتاد نپذیرفتند که به سمت مناطق تحت کنترل نیروهای رژیم پناه ببرند و به مناطقی روی آوردند که چیزی بجز ویرانی و خرابی و بمباران و گرسنگی در آن نبود.

آنها در انتظار ابتکارعملهایی هستند که آنها را به سمت حومه حلب و ادلب که در کنترل اپوزیسیون است تخلیه شوند... . مردم از داخل شهر فراخوان می‌دهند که جامعه جهانی باید مسئولیتش را برای خارج کردن آنها برعهده بگیرد.»

یک پیرمرد گفت: شما کجایید؟ ما در حلب داریم کشتار می‌شویم. ما درحلب گرسنه‌ایم. کودکانمان دارند قتل‌عام می‌شوند. زنان ما دارند قتل‌عام می‌شوند...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d58e7e6-05f6-4ff8-840f-e3c820b67bb3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات