728 x 90

اينترنت,

فضای مجازی کابوس دیکتاتور

-

فضای مجازی و وحشت رژیم
فضای مجازی و وحشت رژیم
وحشت از فضای مجازی و امکان تبادل آزادانهٴ اطلاعات از طریق این فضا، رژیم را به‌شدت وحشت‌زده کرده است. هر روز تلویزیون رژیم از خطرات اینترنت و دنیای مجازی صحبت می‌کند، از خطر به‌اصطلاح اخلاقی اینترنت و فضای مجازی برای جوانان و خانواده‌ها تا ترساندن مردم از کلاهبرداری از طریق اینترنت و سرقت اطلاعاتشان و بزرگنمایی درباره آنها..

اما واقعیت چیست؟ چرا رژیم این قدر هراس دارد؟ گزارش زیر به همین سؤالات پاسخ می‌دهد.

تکنولوژی جدید ارتباطات، از استفاده از کامپیوتر و موبایل گرفته تا استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، به‌طور عجیبی جای خودش را در جامعه ایران باز کرده است.

بر اساس آمار نقل شده توسط خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم (19آذر) «مجموع خطوط واگذار شده (تلفن همراه) تا پایان شهریورماه سال جاری (آخرین آمار) بالغ بر 150 میلیون و 230هزار (یعنی حدود دو برابر کل جمعیت کشور) بوده است». در همین گزارش گفته شده که از این میزان سیم‌کارت واگذار شده «بالغ بر 78 میلیون و 805هزار مشترک فعال شده‌اند و ضریب نفوذ نسبت به جمعیت کشور ۹۸.۹ درصد شده است». این آمار جزو بالاترین آمارها در دنیا محسوب می‌شود و با سایر داده‌های جامعه ایران همخوانی ندارد. علت آن عمدتاً یک چیز است؛ شدت اختناق در جامعه ایران و این‌که مردم ایران، به‌خصوص جوانان تشنه و مشتاق ارتباط و کسب اطلاعات از این طریق هستند، اطلاعات و ارتباطاتی که حکومت دیکتاتوری می‌خواهد مردم را از آنها محروم کند و مردم مصرند آن را از هر طریق به دست بیاورند. چند روز پیش رحمانی فضلی طی اظهاراتی که روز 19آذر در رسانه‌های رژیم منتشر شد، اعتراف کرد: «صدا و سیما نیز اثرگذاری‌اش را در جامعه از دست‌ داده است».

در نتیجه رژیم یا با حمله به خانه‌ها و بالا رفتن از پشت بامهای مردم سعی می‌کند آنتنهای ماهواره یا دستگاههای ریسیور را تخریب کند یا با خود ببرد و در رابطه با فضای مجازی نیز با راه‌انداختن دستگاههای عریض و طویل سانسور و اختناق درصدد فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی و بستن این راهها به روی مردم است.

به این ترتیب یک جنگ واقعی در فضای مجازی در جریان است، جنگی بین مردم و جوانان از یک سو و رژیم دیکتاتوری و انبوه آخوندها و پاسداران جهل و ظلمت، از طرف دیگر.

آخوند جعفر منتظری دادستان کل رژیم: جعفر منتظری دادستان کل کشور: متأسفانه این فضا توسط بسیاری از جریانهای خارج از کشور راهی شده است برای این‌که ضربه بزنند. .. ما با دو مقوله بسیار خطرناک تو این زمینه مواجه هستیم: یک - این‌که دشمن متأسفانه از این فضا استفاده کرده و انواع و اقسام آسیبهای اجتماعی رو از اهانت به مقدسات دین، زیر سؤال بردن ارزشهای اعتقادی مردم ضربه زدن به فرهنگ ملی کشور خصوصاً مسأله اخلاقی و اونچه که جامعه خصوصاً نسل جوان نسبت به اون حساسه از اینطریق ورود پیدا کردند و نوعی شبیخونی به ارزشهای دینی ما... در حقیقت یک جنگ نرمی علیه ما به راه انداختند ... (تلویزیون رژیم 16آذر 95)

البته در اینترنت و فضای مجازی، موضوعات غیراخلاقی هم هست، اما این به هیچ‌وجه دغدغهٴ رژیم آخوندی که خودش سراپا غرق فساد است، نیست، این تنها محمل و پوششی برای پنهان کردن ترس اصلی رژیم است. ترس از افشای خیانتها و جنایتهای رژیم از طریق مجازی، ترس از این‌که گروه‌های معترض مردم از طریق اینترنت بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند، تشکل و سپس حرکت ایجاد کنند و کار دستگاه عریض و طویلی که رژیم تحت عنوان ارتش سایبری و غیره به راه انداخته، اساساً همین است.

آخوند منتظری: «آمار شبکه‌هایی که ما باهاش مواجه هستیم ما در هر هفته به‌طور متوسط بین 13-14هزار شبکه رو ناچاریم که ببندیم فیلتر بکنیم و اینها شبکه‌هایی هستند که متأسفانه به نوعی مرتکب جرم می‌شوند.»

هادیان فر رئیس پلیس فتا: «پلیس فتا تاکنون بیش از 67هزار پرونده رسیدگی کرده که در واقع متوسط کشفش 86 درصد از پرونده‌ها بوده‌ امروز یعنی در این هشت ماه در مقایسه با مدت مشابه هشت ماه سال 94 بیش از 63 درصد جرایم افزایش داشته که 43 درصد این جرایم در تلگرام اتفاق افتاده اساساً و اگر ما تو نرم افزارهای موبایل پایه رو حساب بکنیم 66 درصد جرایم امروز در تلگرام هستش 20درصد در اینستاگرام هستش 10 درصد در وات آپ قرار داره...» (همان منبع)

اما واقعیت چیست؟ درد رژیم و ترس رژیم از چیست؟ این را که البته دیگر راز محسوب نمی‌شود، آخوند موحدی کرمانی در نمایش جمعهٴ 12آذر تهران خیلی صریح بیان کرد و گفت: «اینترنت سبب… گرایش به سازمان مجاهدین خلق و ایجاد انحرافات فکری و محتوای ضاله می‌شود».

همین خطر را در نمایش جمعهٴ بعدی یعنی در روز 19آذر آخوند خاتمی چنین بیان کرد:
«این آزادی بیانه که تا یک فضا باز دیده میشه، عده‌یی شعارهای هنجار شکن بدهند، این آزادی که به برکت این نظام به‌دست آمده که متأسفانه در برخی مجالس دانشجویی این‌چنین شده، .» (تلویزیون شبکه 1 رژیم 19آذر)

آری، اصل حرف و تمام حرف همین است. ترس رژیم از باز شدن کمترین شکافی است که به‌محض این‌که ایجاد می‌شود، از آن شعارهای ساختار شکن، شعار زنده باد آزادی و مرگ بر دیکتاتور فوران می‌کند و در گام بعدی اگر مجال یابد به انفجار اجتماعی راه می‌برد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5042509-a416-444f-a6de-3696a37b17ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات