728 x 90

سوريه,آوارگان سورى,

پایداری و روحیه عالی رزمندگان سوریه در حلب + تصاویر

-

حمایت مردم از رزمندگان سوری
حمایت مردم از رزمندگان سوری
فعالان سوری با انتشار فیلمی از روحیه بالای رزمندگان در محله‌های محاصره شده شهر حلب خبر می‌دهند. در این فیلم رزمندگان می‌گویند ثبات قدم و پایداری در داخل محله‌های حلب مانع از هر گونه پیشروی دشمن شده است.

یک رزمنده: ما هم‌اکنون در جبهه عزت و ثبات و قهرمانی هستیم.
انگیزه‌های رزمندگان در شهر حلب عالیست، در هیچ جایی مثل این‌جا روحیه‌ها این‌قدر بالا نیست.

یک رزمنده دیگر: این روحیه رزمندگان حلب است ما به یاری خدا پایدار و مقاوم هستیم.
نظامیان رژیم اسد تلاش کردند از چندین محور پیشروی کنند اما به یاری خدا، رزمندگان به آنها پاسخ دادند و تلفات زیادی هم بر آنها وارد کردند.
ما هم‌اکنون صدای شلیک را می‌شویم، درگیریها ادامه دارد، ما تا آخرین نفس پایداری می‌کنیم و تاکنون هم دشمن نتوانسته پیشروی کند.

یک رزمنده دیگر: روسیه و رژیم اسد اعلام کردند آتش‌بس در حلب برقرار شده اما ما می‌بینیم دشمن می‌خواهد پیشروی کند. دیروز هم یک محله دیگر را با گاز کلر بمباران کردند. دشمن می‌خواهد در مناطق تحت کنترل رزمندگان پیشروی کند اما تا آخرین قطره خون ایستاده‌ایم.

 

 
مصاحبه سی.ان.ان با دکتر فریده پزشک سوری در شرق حلب
یک پزشک میهن‌پرست سوری که در بحبوحه بمبارانهای وحشیانه حلب در کنار بیماران و مجروحان مانده است در مصاحبه با سی.ان.ان از جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در حلب سخن می‌گوید:
دکتر فریده از شهر حلب: ما برق نداریم، آب نداریم، هیچ چیزی در حلب نداریم، امروز من به خانه آمدم دیدم بخشی از خانه ویران شده است. به بیمارستان رفتم و تلفنم را شارژ کرده و چند عمل جراحی و کار اورژانس انجام دادم و به خانه آمدم دیدم همه چیز از بین رفته است. ارتش رژیم سوریه حدود دو کیلومتری خانه من است. آنها اکنون متوقف شده‌اند زیرا ارتش آزادی سوریه از ما حفاظت می‌کند و از دیروز آنها را متوقف کرده‌اند.

 

به من گفتند اطراف خانه‌ام را با بمبهای بشکه‌یی بمباران کرده‌اند. وقتی به خانه آمدم دیدم بخشی از آن ویران شده و تنها توانستم در این اتاق بمانم، سایر اتاقها از بین رفته است.
اوضاع حلب بسیار بدتر شده است. امروز صبح در بیمارستان بودم یک بچه کوچک را دیدم حدود 3ساله بود در اتاق عمل، کفش او را روی زمین پیدا کردم، کفش را به او دادم گفتم پسرم کفشت را بگیر! او به من گفت، من دیگر به آن نیاز ندارم، من پایم را از دست داده ام!
 

شما در حلب کودکانی مانند این را هر روز می‌توانید ببینید، من دختر بچه‌ای را که هم سن دخترم 7یا 8ساله بود دیدم، یک دست خود را از دست داده بود.
می‌توانید تصور کنید یک بچه کوچک در این سنین نمی‌تواند دوران کودکی‌اش را ببیند، آنها پاها و دستانشان قطع شده است.

 

 
تلویزیون فاکس نیوز: وضعیت فاجعه‌بار آوارگان حلب
وضعیت آوارگان حلب سوریه فاجعه‌بار است، علاوه بر باران موشکها و بمبها و راکتها، سرما نیز تهدیدی جدی برای خانواده‌ها و به‌ویژه کودکان است.

 

گزارشی فاکس نیوز: برای هزاران نفر از مردم که در تلاش هستند زنده بمانند، زمستان تهدید دیگری است که برای برخی می‌تواند مرگ و زندگی داشته باشد. سازمان ملل‌متحد تخمین می‌زند این هفته حداقل 30هزار نفر از شرق حلب آواره شده‌اند که نیمی از آنها بچه بوده‌اند. با نزدیکتر شدن زمستان مقامهای سازمان ملل می‌گویند اولویت آنها برپا کردن پناهگاه‌های زمستانی و تأمین نیازهای اولیه است. کودکان تنها با لباس‌هایی که بر پشت خود حمل می‌کنند، مناطق تحت محاصره را ترک می‌کنند. در حال حاضر در حلب دما نزدیک صفر است. بارندگی است و سرما بیشتر می‌شود. سیل مردمی که آواره می‌شوند، جمعیت را با کمبود نیاز های اساسی از قبیل غذا و آب و دارو و پتو روبه‌رو کرده است.
درجه هوا مستمراً کاهش پیدا می‌کند. از طرف دیگر ارتش رژیم سوریه به فشار خود بر شرق حلب می‌افزاید. در جلسه اضطراری که در سازمان ملل برگزار شد یک مقام، وضعیت را ”سقوط در جهنم ”توصیف کرد.
 
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd4ba7c7-8471-414d-9172-9155dee60f1b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات